کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد کیست؟/مسئول کدام دستگاه غیر بومی می‌شود؟/استاندار پاسخ داد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج؛ سیدعلی احمدزاده در جمع دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذر اظهار کرد: تک‌ صدایی در دانشگاه موضوعیت ندارد در کشور سیاست تک صدایی پذیرفتنی نیست حضور شما نشان دهنده این است که دانشگاه پویا بوده و تشکل ها هنوز زنده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: انتظار این است دانشجویان در فضای کاملا منطقی و علمی مطالبه گری کنند نا نیز در استان تفکر چند صدایی را به جد دنبال می‌کنیم از ما مطالبه کنید تا بهتر و بیشتر برای مردم کار کنیم.

مسئول ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اجرایی گفت: ساعت ۱۱ شب جلسات ما تمام می‌شود و هیچ ساعت بیکاری نداریم و گاهاً تا ساعت دو و سه نیمه شب پیام‌های مردم را جواب می‌دهیم هر چند نمی‌توانیم به همه پیام ها جواب بدهیم اما سعی ما بر این است که پیام‌های مردم حتی الامکان بی‌جواب گذاشته نشوند.

استاندار در خصوص انتصابات هم گفت: نباید جو استان برای انتصابات متشنج شود خیلی از بچه‌های استان که هم اکنون فعال هستند از انسان های معتقد بوده اما مطالبه مردم تغییر است چرا که آنها به تفکری رای دادند و باید مسئولان نیز این تفکر را قبول داشته باشند.

وی افزود: حدود سه ماه است که منصوب شده‌ام از تعداد ۴ معاون خود دو تا از آنها را تغییر داده‌ام یکی از معاونین ما دانشگاهی بوده که در کسوت استاد دانشگاه فعالیت کرده و معاون سیاسی هم باید کار سیاسی را بداند معاونت سیاسی را حتی بدون اینکه یکی از نمایندگان مجلس هم از حضور وی خبر داشته باشد معرفی کردم معاونت حساسی بوده و باید انتخابات برگزار کند و مسائل سیاسی را بداند و با سیاسیون تعامل داشته باشد.

احمدزاده در ادامه با بیان اینکه نمی‌توانیم کسی را گزینش کنیم که همراه و همسو و تابع هیچ نماینده‌ای نباشد گفت: اما به هر حال دنبال کسانی هستیم که با چینش آنها به دیگران هم ظلم نشود.

استاندار در ادامه با بیان اینکه نمی‌توانم معاون خود را یک لیسانسه بگذاریم گفت: همه جریانات و گروه‌های سیاسی به ما لیست دادند بالای هزار نفر در بانک اطلاعات ما هستند ۱۰ تا ۱۵ نفر برای هر مسئولیتی معرفی شدند انتظار داریم و می خواهیم از تحصیل کردگان و افراد دارای تخصص استفاده کنیم.

احمدزاده گفت: در بعضی جاها گزینه هایی با تحصیلات بالاتر هستند اما باید از میان آنها کسی را برگزینیم که پای کار تر باشد برای مثال ممکن است یک فوق لیسانس از یک دکترا عملیاتی تر و پایی کارتر باشد.

استاندار تصریح کرد: منصوب کننده مدیران کل استان ما نیستیم وزیر تصمیم می گیرد و به ما معرفی می‌کند و از نظر ما را میخواهد گاهی ما خواهان افراد دیگری هستیم اما وزیر نظر روی دیگران دارد.

وی در ادامه در خصوص به درازا کشیدن انتخاب مدیران استانی گفت: تعداد زیادی را معرفی کردیم اما آنها هم استعلاماتی دارند در کشور حجم کار استعلامات بسیار زیاد بوده به همین خاطر طول کشیده فردی را چهل روز است معرفی کرده‌ایم اما هنوز پاسخ استعلام نیامده که از دست ما خارج است.

احمدزاده تصریح کرد: تاکنون ۳۰ نفر را برای دستگاه‌های مختلف معرفی کرده‌ایم گاهی وزرا نمی‌پذیرند برای مثال همین آقای کرمی رئیس دانشگاه یاسوج را ما معرفی نکردیم بلکه خود وزیر شخصاً این انتخاب را انجام داد شاید نظر ما روی فرد دیگری بود.

وی گفت: این گونه نیست که وزیر هر کسی را من بگویم می‌پذیرد با آن‌ها هم مشکل داریم که می خواهند نیروی خودشان را بگذارند بنابراین انتخاب مدیران کل دست ما نیست اما پیش دستی کردیم و افراد بومی و بچه های همین استان را به وزرا معرفی کردیم.

استاندار در خصوص نیروی معرفی شده غیر بومی گفت: فقط یک نفر غیر بومی معرفی کردیم که آن هم سازمان برنامه و بودجه است چرا که می‌خواهیم اعتبارات و بودجه ها با عدالت در همه نقاط استان تقسیم کند و حرف و حدیثی نباشد.

احمدزاده در مقایسه میان استان کهگیلویه و بویراحمد و یکی از استان های همجوار به لحاظ سرعت در چینش مدیریت‌ها گفت: در مقایسه ما و استان خوزستان ما از ۹ فرماندار شش نفر را تاکنون در نظر گرفته‌ایم و فقط شاید یک فرمانداری را هنوز بررسی نکرده‌ایم بروید و خوزستان را مشاهده کنید هر چند آنها اولین استانداری بودند که در سطح کشور معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به تعیین چند نفر از فرمانداران استان گفت: هنوز استعلام آنها نیامده ولی برای اینکه بیشتر از این طول نکشد برای این عده حکم سرپرستی زدیم اما  اختیار ندایم که برای دیگر دستگاه‌ها دستگاه‌ها سرپرست بگذاریم چرا که دست وزیر است اما تلاش می‌کنیم بهترین های استان را معرفی کنیم.

استاندار گفت: این طول کشیدن‌ها فقط مربوط به استان ما نیست استان خوزستان فقط توانست یک معاون سیاسی بگذارند و بعد همان قضایا پیش آمد و یک فرماندار را نیز گذاشتند اما تاکنون دو معاون خود و همچنین چندین مسئول را تغییر داده‌ایم

وی در خصوص تعیین معاونت عمرانی خود نیز گفت: یک جوان دکترای عمران را برای این کار در نظر گرفته‌ایم امیدواریم هر چه زودتر از او استفاده کنیم معاون کنونی نیز فردی توانمند و غیربومی است و خود اصرار به رفتن دارد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا