سلامت

معاون وزیر بهداشت: در موضوع جمعیت ۲۰ سال آینده بحرانی را در پیش داریم

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران دکتر کمال حیدری روز یکشنبه در جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: موضوع رشد جمعیت تنها مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست و همه ظرفیت ها باید به سمتی پیش رود که خروجی ارزشمندی در موضوع جمعیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ٢٠ سال آینده بحرانی خواهیم داشت و تخت‌های ما به سمت سالمندی می رود اضافه کرد: برای جبران، کمتر از یک دهه فرصت داریم بنابراین برای تحقق این مهم به عزم ملی نیاز است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شورای اداری استان ها باید برای این حرکت فرهنگی بسیج شوند بیان داشت: ما هم در وزارت بهداشت باید در موضوع رشد جمعیت بیش از پیش قدم برداریم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه باید در موضوع رشد جمعیت طوری حرکت کنیم که مسئله بی اهمیت نشود بلکه بالنده و جدی پیگیری شود، اظهار داشت: باید با بصیرت و بینش عمیق در مسئله جمعیت ورود کنیم. 

وی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی به جوانان و زوجین اضافه کرد: نظام آموزشی مهارت های لازم را برای زوج فراهم نمی‌کند و نتیجه انتخاب نادرست و افزایش آمار طلاق می‌شود. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موضوع رشد جمعیت مسئله ملی است و با اشاره به اهمیت خانواده اظهار داشت: خانواده در ارتقاء سلامت جسمی، روانی ، اجتماعی و معنوی نفش محوری دارد.

حیدری با اشاره به آمار سالمندی در گیلان اظهار داشت: بحران جمعیت در این استان بدتر است همه باید برای رشد جمعیت همت کنند.

جلسه توجیهی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور دکتر کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رشت برگزار شد.

در این جلسه آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از معاونان و پزشکان این دانشگاه حضور داشتند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا