گیلان

معاون وزیر دفاع: در صنعت هوایی به خوداتکایی رسیده‌ایم/ استفاده از توان بالقوه صنعتی و علمی کشور در تحریم‌ها

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، امیر سرتیپ افشین خواجه فرد امروز در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان با ابراز خرسندی از آشنایی با توانمندی‌های صنعتی گیلان اظهار کرد: توانمندی‌های متخصصان و صنعتگران گیلان شایسته تقدیر است و ما باید در هر جایگاه و مسؤولیتی که هستیم به عمق بخشی و حمایت از صنعت در استان گیلان کمک کنیم. 

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولیدات داخلی در راستای نهضت ساخت داخل و رونق تولید گفت: بومی‌سازی برای کشور ما در واقع یک ضرورت محسوب می‌شود؛ نه اینکه تصور کنیم بخاطر وجود تحریم‌ها این ضرورت شکل گرفته بلکه از منظر لزوم پاسخگویی به جامعه نخبگان و تحصیلکرده‌های دانشگاهی، توجه به ایجاد اشتغال و نیز استفاده بهینه و حداکثری از توانمندی‌های عظیم صنعتی موجود در کشور این امر یک ضرورت محسوب می‌شود. 

به گفته معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، در صنعت هوایی با توجه به وجود تحریم‌ها، استفاده از توان بالقوه صنعتی و علمی کشور وضعیت جدی به خود گرفته است. 

خواجه فرد با اشاره به نمایش گوشه‌ای از دستاوردهای صنایع هوایی وزارت دفاع در نمایشگاه تخصصی فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان تصریح کرد: خوشبختانه باید بگویم در بومی‌سازی صنایع هوایی از نظر دانش فنی و مهندسی، تامین مواد اولیه و فناوری با مشکلی مواجه نیستیم هر چند ممکن است در بخشی از فعالیت‌ها با خارج از کشور همکاری کنیم ولی در صنعت هوایی به خوداتکایی رسیده‌ایم. 

وی با اشاره به لزوم خودباوری و خوداتکایی در نیل به اهداف نهضت ساخت داخل بیان کرد: بحث اصلی ما خوداتکایی است و این در گام نخست خوشبختانه با خودباوری در جوانان ما شکل گرفته و ما نیز باید سعی کنیم در پاسخگویی به این قابلیت‌ها تلاش کنیم و از تمام همت خود در این راستا بهره بگیریم. 

معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با ابراز خرسندی از توان ساخت و تولیدات صنعتی گیلان گفت: کمک می‌کنیم صنعت هوایی در گیلان شکل بگیرد و از ظرفیت‌های موجود در حد چند محصول کوچک این فرایند را آغاز خواهیم کرد. 

به گفته خواجه فرد، طی هماهنگی‌هایی که با استاندار گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی صورت گرفته، مقرر شد نمایشگاه‌های تخصصی صنایع هوایی را در گیلان برگزار کنیم و از این طریق زمینه شناخت و استفاده از ظرفیت‌های ویژه صنعتی و علمی استان فراهم شود. 

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های کم‌نظیر صنعتی در استان گیلان افزود: از این پس باید تلاش کنیم به دنبال ایجاد قطب‌های صنعتی در گیلان باشیم، به جای تعدد بخشی در صنعت با عمق بخشی به آن براساس توان بالفعل صنایعی که در گیلان موفق شده‌اند؛ قطب‌های صنعتی مشخصی ایجاد کنیم که مورد رجوع و مکمل با تولیدات سایر استان‌ها باشد. 

معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح با بیان اینکه ظرفیت‌های صنعتی استان گیلان بیشتر از آن چیزی هست که ارائه می‌شود، گفت: این موضوع بسیار خوشحال کننده است و انگیزه‌ای برای کار کردن بیشتر می‌شود و ما را مکلف می‌کند از هر حوزه‌ای که می‌توانیم به رونق تولید استان و کشورمان کمک کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا