اخبار روز

معاون وزیر صنعت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال د‌ا‌رند

معاون وزیر صنعت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی اشتغال د‌ا‌رند

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از سمنان، فرشاد مقیمی در حاشیه آیین بهره برداری تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی سمنان، اظهارداشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دو محور نرم افزار (حمایت از صنایع کوچک) و سخت افزاری،  بسترهای لازم را برای توسعه صنعتی و بهبود فضای کسب‌وکار در کشور فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۹ هزار واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی دولتی و غیر دولتی و همچنین مناطق ویژه با اشتغال یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری مشغول به فعالیت هستند.

معاون وزیر صمت ادامه دهد: ۵۲ هزار واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی دولتی، پنج هزار و ۲۰۰ واحد در شهرک‌های غیردولتی و نیز دو هزار و ۸۳۴ واحد نیز در مناطق ویژه مستقر هستند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: حمایت و صیانت از صنایع کوچک (سهم ۹۶ درصدی بنگاه های کوچک ومتوسط از کل صنایع) و ارتقای تکنولوژی و فناوری صنایع مستقر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی جز مأموریت‌های اصلی سازمان است.

مقیمی با بیان اینکه از طریق ۲۰ فن بازارهای منطقه‌ای دو هزار و ۱۸۸ نیاز فناورانه شناسایی و ۵۷۰ نیاز فناورانه رفع شد عنوان کرد: در  ۹ ماهه امسال، ۶۷۱ نیاز فناورانه رفع، ۳۱۶ نیاز شناسایی‌ شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: ۶ مراکز تحقیق و توسعه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در راستای توانمندسازی نیروی انسانی شاغل توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بیان کرد: بیش از ۵۳ هزار دوره آموزشی مهارت افزایی به صورت حضوری و الکترونیکی برای شاغلان مستقر در واحدهای صنعتی در رسته‌های مدیران خطوط، تکنسین، کارگران و… برگزار شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه معاون اجرایی رئیس جمهور به منظور بهره برداری از تقاطع غیر همسطح شهرک صنعتی سمنان (پل شهرک صنعتی) به استان سمنان سفر کرد.

/۳۶۳/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا