خراسان رضوی

معاون پارلمانی رئیس جمهور: در شروع مذاکرات عده‌ای هم‌نوای معاندین شدند

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، در نشست سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور که در دانشکده فنی شهید منتظری مشهد برگزار شد، معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به این که ما بسیج را به عنوان شجره طیبه پایدار و پاکیزه از رهبران انقلاب فرا گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: بدانید که درخت بسیج ریشه‌دار است. رهبر انقلاب فرمودند بسیج از نوآوری‌های امام بود. بسیجیان در راه‌های سخت تردید به خرج ندادند، سستی نکردند، آیه یأس نخواندند و کار را پیش بردند.

«سید محمد حسینی» افزود: اگر شهید فخری‌زاده را منشأ تحول می‌بینیم، دلیلش این بود که جدا از تخصص، اهل مطالعه بود و بسیجی را اینطور می‌شناسیم؛ کسی که آرام و قرار ندارد و به دنبال حل مشکلات جامعه است. اکنون دولت ما هم دولتی بسیجی است و تمام مسئولان باید این روحیه را داشته و دنبال مصالح عمومی جامعه باشند.

وضع اشتغال در کشور شرمنده کننده‌است

حسینی با بیان اینکه ما مسأله اشتغال را در تمام کشور داریم و هر کجا می‌رویم شرمنده می‌شویم، ادامه داد: اگر می‌خواهیم از این گرفتاری که آسیب زیادی به کشور می‌زند رهایی یابیم نیاز است همه کمک کنند تا ۴ میلیون فرصت شغلی که پیشنهاد شده بود را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: قشر نخبه جامعه باید مطالعه و بررسی کند، مهارت‌های موجود در کشور متفاوت بوده و همین فضای مجازی فرصت‌های بسیاری ایجاد کرده است و باید با آموزشی منعطف کار را پیش ببریم.

دو سه سال گذشته فقط حرف می‌زدیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه تا دو سه گذشته فقط حرف می‌زدیم اکنون زمان اجرا و عملیات است، ادامه داد: در توصیه‌های رهبری و راهبرد اجرایی در مورد علم صحبت شده و اکنون سرعت جهش علم ما از متوسط جهانی ۱۱ برابر بیشتر است و اگر بخواهیم می‌توانیم این فاصله را کم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید شتابی بگیریم تا خودمان را به کشورهای پیشرفته برسانیم، کارهایی مانند نانو را تازه شروع کرده‌ایم اما اکنون در جهان حرفی برای گفتن داریم اکنون سرریز دانش خود را باید در صنعت بیاوریم، ما در پهپاد جزو پنج کشور برتر دنیا هستیم.

حسینی در ادامه گفت: گام های بلندی برداشته شده است که مایه تعجب است این می‌تواند تسری پیدا کند، در سال‌های اخیر به خصوص در کرونا کار ما مقداری به مشکل خورد و بعضی گفتند باید مقابل خواسته‌های غرب تسلیم شویم اما این دولت با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری که فرمودند به شرق توجه کنید ثابت کرد که نباید تسلیم شد و اقتصاد جهان به سمت شرق جهان در حال گرویدن است.

آثار ترانزیت گاز به ترکمنستان

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ترانزیت گاز ترکمنستان افزود: خط ترانزیت گاز ترکمنستان بسیار آثار خوبی خواهد داشت، آثار اقتصادی، سیاسی و امنیتی با بار می‌آورد، دولت در چند روز آینده باید گزارش کار خود را ارائه دهد تا مردم ببینند در این مدت هیچ وقفه‌ای در کارها نبوده است اما اینکه بعضی انتظار مردم را بالا ببرند خوب نیست، زاینده رود مدت‌هاست خشک است و خود کسانی که کم کاری کردند اکنون انتظار مردم را بالا بردند، شورای آب تشکیل شده است و کار پیش می‌رود.

بودجه کشور بدون کسری تنظیم می‌شود

حسینی همچنین با اعلام اینکه تشکیل شورای اطلاع رسانی کشور افزود: نهادهای انقلاب اکنون در کنار یکدیگر هستند و کسی اجازه فرافکنی ندارد، همگی باید کمک کنیم تا مشکلات را حل کنیم، اکنون زمان تعیین بودجه است، بنا است بدون کسری این مهمترین سند یک ساله را تنظیم کند.

انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در علم و دانش است

معاون پارلمانی رئیس جمهور تشریح کرد: دولت سند تحولی نوشته است. نمی‌شود زمان انتخابات وعده‌هایی دهیم و به آن عمل نکنیم. اینطور نیست که یک نفر روی این سند نظر داده باشد. چندین نهاد و سازمان به صورت موضوعی و مسأله‌ای به آن پرداخته‌اند و از بسیج اساتید می‌خواهیم که به این سند دقت کند تا تحول صورت بگیرد چرا که ما با این وضعیت به سوی اهدافمان پیش نمی‌رویم.

وی گفت: ما باید ببینیم در چهار دهه انقلاب چگونه حرکت کرده‌ایم و هر جایی که مشکلاتی داشتیم دیگر آن را تکرار نکنیم، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در علم و دانش است و این موتور را هرچه تقویت کنیم نتیجه می‌گیریم.

حسینی با اشاره به اینکه پرتغال که خیلی‌ها شاید به آن بهایی ندهند زمانی برای خود مانند فرانسه و انگلیس مستعمراتی داشته است، تکمیل کرد: این‌ها همه از طریق علم و دانش آن کشورها بوده است اما آن‌ها از طریق ناصحیح این دانش را به کار برده‌اند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری گفت: منویات مقام معظم رهبری را باید در نظر بگیریم و به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای توجه بیشتری کنیم چرا که دانشگاه‌ها است که آینده کشور را رقم می‌زند، باید در جوانان ما روحیه خود باوری باشد، درست نیست که برخی جوانان را تشویق به ترک کشور می‌کنند، اگر مسئولین متعهد و متخصص با اطرافیان متخصص کار را پیش ببرند از تمام مشکلات گذر می‌کنیم. معجزه امام این بود که مردم را حرکت داد تا انقلاب کردند، دانشگاه اگر نیروی متعهد، متخصص آگاه و دلیر داشته باشد دیگر جوانان در دانشگاه‌ها از ایران اینترنشنال و رسانه‌های معاند پیروی نمی‌کنند و چهره واقعی آن‌ها را می‌بینند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ بسیاری از کشورهای اسلامی نگران کشور بودند، تشریح کرد: اگر در میدان آمدیم، کار و تلاش کرده و دیگران را همراه کردیم هجمه‌ها به ما شروع می‌شود اما اگر ما آدم‌های خنثی باشیم کسی به ما کاری ندارد، شما مشاهده کردید که در شروع و ابتدای مذاکرات عده‌ای به نام کشاورز شعارهایی دادند و هم‌نوایی با معاندین نظام در خارج از کشور کردند، دشمن می‌خواهد داخل کشور از خواسته‌های آن‌ها پیروی کند، وقتی رهبری مسیری را مشخص می‌کند همگی باید در راستای آن گام برداریم، پیروزی ما بی تردید باعث خوشحالی تمام کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴/ع


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا