سمنان

معاینه فنی ۱۹ هزار ناوگان حمل و نقل سنگین در سمنان

مهدی رجایی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در سمنان اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال جاری، ۱۹ هزار و ۱۸۸ مورد مراجعه ناوگان حمل و نقل سنگین به مراکز معاینه فنی زیرپوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان انجام شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بیان کرد: به‌منظور دستیابی به ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای و کاهش تصادفات، نظارت‌های میدانی و سیستمی روی ناوگان انجام می‌شود.

وی گفت: ۵۰ درصد خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی سنگین استان سمنان در وهله نخست مردود شده که این آمار، نشانگر اثربخشی تشدید نظارت‌ها از مراکز استان، پایش مداوم سامانه معاینه فنی از سوی اداره ایمنی و ترافیک و به‌تبع آن دقت عمل مضاعف مراکز است که در این خصوص، استان سمنان در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

رجایی‌فرد با اشاره به اهمیت نقش عملکرد صحیح مراکز معاینه فنی سنگین در ارتقای ایمنی افزود: ۲۷ درصد ناوگان مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی در استان موفق به اخذ معاینه فنی نشده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز معاینه فنی سنگین در استان سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم با احساس مسؤولیت مضاعف از سوی رانندگان، شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر، مراکز معاینه فنی سنگین و سایر عوامل تأثیرگذار در کنترل سلامت فنی خودروها و ایمنی تردد حمل و نقل، گام‌هایی مؤثر در افزایش ایمنی سفرهای جاده‌ای و کاهش تصادفات برداشته شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا