قزوین

معرفی جاذبه‌های گردشگری قزوین در بیلبوردهای بین‌راهی

معرفی جاذبه‌های گردشگری قزوین در بیلبوردهای بین‌راهی

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در نشست خبری با رسانه ها که با حضور معاونین این اداره‌کل برگزار شد؛ به مهمترین فعالیت‌های انجام شده و طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر پرداخت و گفت: با تلاش همکاران اداره‌کل و مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تعداد هفت طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۶۶۶میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

خزائلی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل پروژه مرمت آستان مقدس امامزاده‌حسین(ع) با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۲۰ نفر فراهم شده است.

خزائلی تصریح کرد: پروژه مرمت هشتی صفوی واقع در مجموعه دولتخانه صفوی با اعتبار بالغ بر ۸ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۶ نفر از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در این ایام است که با حضور مسئولان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اذعان کرد: مرمت تزئینات کاخ‌موزه چهل‌ستون با اعتبار ۹میلیارد ریال و اشتغال ۸ نفر و فاز دوم پروژه مطالعات گنبدخانه و رواق‌های ضلع شمال شرقی مسجد جامع عتیق با ۲۰ میلیاردریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر است.

وی با اشاره به افتتاح سه طرح حوزه گردشگری در این ایام نیز اضافه کرد: سفره‌خانه سنتی شیرمحمدی واقع در محور قزوین به الموت با زیربنای ۳۰۰ مترمربع با سرمایه‌گذاری ۱۶۷ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد که با بهره‌برداری از آن برای ۱۵ نفر شغل جدید ایجاد می‌شود.

خزائلی تصریح کرد: واحد پذیرایی بین‌راهی «ایوان» واقع در محور قزوین به الموت با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰۰میلیاردریال با زیربنای ۶۰۰ مترمربع نیز در دهه فجر افتتاح خواهد شد که با افتتاح این واحد زمینه اشتغال ۱۵ نفر مهیا می‌شود.

خزائلی گفت: مجتمع سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه ارتش‌آباد چشمه علی واقع در شهرستان آوج نیز از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برای اجرای این طرح که با زیربنای ۱۰۰مترمربع انجام شده ۲۲ میلیاردریال اعتبار هزینه شده و برای دو نفر شغل ایجاد شده ‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین از اکران ۱۰بیلبورد معرفی جاذبه‌های گردشگری در محورهای مواصلاتی این استان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: نصب این بیلبوردها با هدف معرفی و آشنایی بیشتر مسافران عبوری با ظرفیت‌های استان در تعامل با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان محقق شده‌است.

در ادامه احسان نورانی، معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین گفت: پرونده هفت بنای تاریخی قزوین پس از بررسی در شورای عالی ثبت آثار ملی غیرمنقول برای ثبت در فهرست آمار ملی کشور تایید شد.

او افزود: این بناها شامل خانه‌های تاریخی صلاحی، عظیمی، رضوی در شهر قزوین، حمام‌های تاریخی سلطان‌آباد در اقبالیه و گلشن در قزوین و همچنین آسیاب‌های تاریخی ارنجک در قزوین و کندر در تاکستان می‌شوند.

نادر محمدی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با اشاره به نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع گفت: نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران یکی از مهم‌ترین و معتبرترین رویدادهای حوزه گردشگری است که هرساله برگزار می‌شود و بستر مناسبی را برای آشنایی متقاضیان سرمایه‌گذاری و فعالیت در حوزه گردشگری با فرصت ها و ظرفیتهای مناطق مختلف کشور فراهم می‌آورد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با بیان اینکه تمرکز بر فرصت‌های سرمایه‌گذاری با شعار سرمایه‌گذاری سبز مهمترین ویژگی نمایشگاه امسال به‌شمار می‌رود، افزود: استان قزوین با تهیه بیش از ۲۵بسته و معرفی ۱۵فرصت سرمایه‌گذاری برای ارائه به متقاضیان در غرفه‌ای به مساحت ۳۳۴ متر در این نمایشگاه حضوری متفاوت دارد.

او افزود: با توجه به رویداد مهم ثبت جهانی کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین به‌عنوان اولین اثر ثبتی استان در سال جاری، غرفه استان قزوین با طرح این کاروانسرا آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است.

محمدی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ لغایت ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران دایر است و غرفه استان قزوین در سالن شماره ۸ و ۹ میزبان سرمایه‌گذاران، فعالان و علاقمندان صنعت گردشگری خواهد بود.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا