آذربایجان غربی

معرفی خوی به عنوان بزرگترین قطب تولید دانه‌های آجیلی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، جلسه‌ی بررسی چالشها و مشکلات صنف فروشندگان آجیل و خشکبار صبح امروز با حضور نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، رئیس اتحادیه خشکبار کشور و نمایندگان این صنف برگزار شد.

نماینده مردم‌خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر این شهرستان‌ها در حوزه کشاورزی و همچنین وجود زیرساخت‌های بی‌نظیر در حوزه حمل و نقل و پتانسیل‌های مرزی اظهار داشت: فصل کم کاری‌ها گذشته و امروز فرصت کار و تلاش برای توسعه همه جانبه اقتصاد شهرستانی و اقتصاد ملی است و حمایت از کشاورزان باید در اولویت قرار گیرد.

عادل نجف زاده با بیان اینکه خوی قطب تولید تخمه‌های آجیلی است، افزود: برندسازی تخمه آفتابگردان و تخمه‌های آجیلی تولیدی در این شهر از فرایندهای ضروری و موردنیاز برای توسعه اقتصادی در حوزه کشاورزی است و قدرت تجارت در حوزه تخمه های آجیلی شهرستان‌های خوی و چایپاره را با استفاده از توان دولت و ظرفیت ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ، در بازارهای بین المللی تعریف خواهیم کرد .

وی تصریح کرد: ایجاد یک میدان جدید خشکبار نیاز است و تمام تلاش خود را برای ایجاد و توسعه بازار بزرگ و در شأن کسبه میدان خشکبار را برای همپیوندی به بازار های ملی و بین المللی ، به کار خواهم بست .

در پایان علیرضا ارزانی، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور، گفت: ایجاد بازار جدید خشکبار از برنامه های آتی این اتحادیه است و با شناختی که در سطح ملی از ظرفیت های کشاورزی شهرستان خوی و چایپاره داریم ، روزهای خوشی در آینده در انتظار پتانسیل های کشاورزی این شهرستان ها خواهد بود.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا