کهگیلویه و بویراحمد

معرفی رسمی شهردار جدید مادوان/ذکاوت: با روحیه جهادی در خدمت مردم رنج دیده مادوان هستم+تصاویر

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج؛ با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، شهردار یاسوج، رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج و اعضای شورای اسلامی شهر مادوان مراسم معارفه شهردار شهر ۲۵ هزار نفری مادوان در محل دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

در این آیین جهانبخش شهردار سابق مادوان با اشاره به حاشیه نشینی این شهر گفت: مردم مادوان کسانی هستند که کشاورزی و زندگی خود را رها کردند تا سطح زندگی خود را در اینجا ارتقا بخشند و جذب مشاغل حرفه ای شده و فرزندانشان وارد مدار اشتغال شوند اما غافل از اینکه مادوان شهری خوابگاهی بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در سالهای اخیر برای شهرداری‌ها به وجود آمده گفت: کرونا شهرداری‌ها را از پای درآورد و موجب شد که نتوانیم بسیاری از کارهای مورد نظر خود را انجام دهیم.

جهانبخش به برخی دیگر از مشکلات شهر اشاره کرد و گفت: نرخ مهاجرت شهر مادوان ۱۴ و هفت دهم درصد بوده که این نرخ حاشیه پذیری از شهر تهران مرکز کشور نیز بیشتر است.

***ولی شکوهی در آیین تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر مادوان گفت: همه شما به دعوت شورای شهر محروم مادوان در این جا حضور یافته‌اید باید برای مدیرانی که از آنها دعوت شد و در این مراسم حضور نیافتند اظهار تاسف کرد!.

وی گفت: این‌گونه مدیران باید از مردم مادوان حلالیت بطلبند آنها کسانی هستند که با نردبان همین مردم به این جایگاه‌ها رسیدند خیلی از آنها به دلیل باندبازی و سیاست بازی پست‌های مدیریتی را اشغال کرده‌اند.

شکوهی در ادامه با بیان اینکه از جهانبخش شهردار سابق به صورت ویژه تشکر می‌کنیم که ۶ سال برای مادوان زحمت کشیدند گفت: اما همچنان رنگ و رویمان به جای شهر، روستایی است.

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان یادآور شد: مردم به دلیل عدم امکانات در روستاهای خود به شهر  مهاجرت کردند آنها فکر می‌کردند اینجا شهری آباد است فارغ از اینکه یک متر فضا و سرانه سبز ندارد.

شکوهی گفت: جای بسی تاسف است مرکز استان حتی یک متر فضای سبز ندارد این به دلیل ضعف مدیران است که به این شهر و مردم خدمت نمی‌کنند و امروز باید حلالیت بطلبند.

شکوهی افزود: عدم وجود امکانات از یک طرف به عدم استقرار دستگاه‌های دولتی از سوی دیگر موجب شد تا مردم این شهر اکنون به شدت با سختی در زندگی دست و پنجه نرم کنند و متاسفانه هر مدیری در جایگاهی قرار گرفت کاری نکرد که باید در دین این دسته از مدیران شک کنیم.

وی در ادامه با اظهار تعجب از اعتبارات تخصیص داده شده به مادوان گفت: در تعجبم که چرا باید بودجه یک شهر ۲۵ هزار نفری در استان کهگیلویه و بویراحمد با یک شهر ۵ هزار نفری هم اندازه باشد.

شکوهی با انتقاد از استانداران از گذشته تاکنون و معاونین استاندار گفت: اگر روزی استاندار و معاون استاندار آمد و با مردم مادوان حرف زد باید آن روز را جشن بگیریم.

وی تصریح کرد: مردم مادوان در هر جا نظام جمهوری اسلامی نیاز داشته دست به سینه بودند در انتخابات ۸۵ درصد پای صندوق بودند و به چشم خود و در تصاویر دیدیم که برای رای دادن از در و دیوار مرکز رای دهی بالا می‌رفتند اما اکنون چنین اعتبارات ناچیزی به مادوان اختصاص داده می‌شود و زیرساخت‌ها این چنین ضعیف است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان گفت: مردم این شهر بسیار کم توقع بوده و در مواقع سختی هیچگاه بنر به دست جایی تجمع و اعتراض نکردند و مطالبه ای نداشتند مگر این مردم چه توقعی از مسئولان داشته‌اند که به آنها بی‌توجهی می شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه هیچ گونه حاشیه‌ای در شورای اسلامی شهر مادوان وجود ندارد گفت: کمتر شورایی را در استان دیدیم که بدون تنش و حاشیه باشد اما دوستان ما همه پای کار آمده و یک صدا در کنار هم برای زدودن مشکلات مادوان تلاش می‌کنند.

***حجت‌الاسلام ناصر مصباح نژاد در آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر مادوان با تسلیت جان سپردن ۱۱ نفر از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه تصادف اتوبوس گفت: نظارت‌ها در جاده‌ها بیشتر شود پلیس هم باید در ساعات مختلف نظارت داشته باشد تا این گونه هزینه ندهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید استان را به نقطه مطلوب برسانیم یادآور شد: ظرفیت‌های ارزشمندی داریم اما بهره برداری درستی از آنها نشده و در تراز ما نیست.

امام جمعه شهر سی‌سخت گفت: به ورودی شهرهای استان که نگاه کنیم ورودی هر شهر باید نشان دهنده هویت ملی و دینی آن شهر باشد که ورودی های زیبایی نداریم.

وی افزود: بودجه‌های عمرانی استان هر سال باید بخشی را آباد کند در حوزه فرهنگ نیز باید هزینه شود تا فرهنگ شهرنشینی فرهنگ تعامل فرهنگ و قانون پذیری نهادینه گردد فرهنگی می‌بایست در دغدغه شهرداران باشد تا برخی مشکلات فرهنگی در استان درست می‌شود که بدون توجه به فرهنگ همچنان درگیر اقتصاد و معیشت خواهیم بود.

مصباح در ادامه با بیان اینکه ۱۴۰۰ سال پیش اسلام شورا را مطرح کرده که با هم اندیشی می‌توان مشکلات را برطرف کرد گفت: امروز هم در استان می‌بایست با ارائه طرح های درست و نقدها و پیشنهادهای منصفانه از این وضعیت و شرایط خارج شویم.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به مدیریت‌ها بر می‌گردد گفت: نباید انسان‌های نالایق و مدیران ضعیف حاکم شوند چرا که زندگی مردم را دچار چالش می‌کنند لذا باید مدیران را نقد کرد و این انتقاد و نقد باید کارشناسانه و منصفانه باشد هر کسی در هر جایگاهی انجام وظیفه می‌کند باید مورد نقد قرار گیرد.

مصباح با تاکید بر این که حق خودمان را از کشور باید بگیریم و به استان و توسعه آن کمک کنیم افزود: سرمایه اصلی این استان مردم هستند این مدیران چندصباحی می‌آیند و کار را به دیگری می‌سپارند لذا نباید مردم را فراموش کرد.

وی گفت: متاسفانه استان ما تبدیل به کارگاهی جهت پرورش مدیران شده نباید اجازه دهیم برخی ها با برنامه های ناقص خود وضعیت استان را خراب کنند.

امام جمعه سی‌سخت با بیان اینکه فرهنگ زیستی استان مشکل دارد و خود تخریبی به حد نهایت رسیده گفت: متاسفانه در استان تاب آوری و تحمل اجتماعی نداریم نیروهای بومی خود را حذف می‌کنیم و با دست و قلم آنها را آماج حمله قرار می‌دهیم.

وی گفت: مشکل دیگر فرهنگی است که همه دنبال کار اداری و پشت میز نشینی هستند برخی هم با ادکلن و کت و شلوار به دنبال اداره استان هستند باید این موضوعات را رها کرده و به دنبال بالابردن ظرفیت های تولید و اشتغال در استان باشیم.

این خطیب جمعه با بیان اینکه نیاز است زیرساخت‌های فرهنگی در استان ایجاد شود تا شهرداری بتواند به اهداف خود در حوزه فرهنگی دست یابد یادآور شد: این کارها را تنها با خرد جمعی مشورت و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها ممکن خواهد بود.

***در این آیین ذکاوت شهردار جدید شهر مادران با قدردانی از حسن اعتماد اعضای شورای شهر به خود گفت: شهری با جمعیت ۲۵ هزار نفری یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور هستیم که رشد مهاجرت بالای ۱۴ درصد دارد.

وی گفت: در شهری زندگی می‌کنیم که یک متر مربع فضای سبز و پارک در آن وجود ندارد سرانه ورزشی آن بسیار پایین در بحث بهداشتی یک کلینیک تخصصی نیست که نیاز است در اولویت قرار گیرد.

شهردار مادوان تصریح کرد: باید در حوزه فرهنگی کار کنیم که ریشه همه مشکلات مادوان ریشه فرهنگی دارد در این دوره با اعضای شورای شهر توانستیم زیرساخت هایی را ایجاد کنیم یک مجتمع قضایی در مادوان استقرار پیدا می‌‌کند شاخه‌ای از شرکت برق را در مادوان خواهیم داشت و همچنین کمیته امداد امام در مادوان مستقر خواهد شد.

شهرداد جدید مادوان گفت: پازل تخصص شورای شهر ما تکمیل است در حوزه عمرانی و معماری متخصص داریم در حوزه فرهنگی نیز انسان‌های متخصصی در شورای شهر حضور دارند در حوزه پزشکی و درمانی نیز فارغ از تخصص نیستیم.

ذکاوت خاطرنشان کرد: با همکاری و خرد جمعی اعضای شورای شهر و همدلی با سایر دستگاه‌ها به صورت جهادی و عملیاتی در خدمت مردم شهر مادوان خواهم بود و لحظه‌ای از خدمت به این مردم رنج دیده غافل نمی‌شوم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا