قم

معرفی شهدای ورزشکار در قم دنبال می‌شود

به گزارش فارس از قم، رسول منعم  امروز در یادواره شهدای ورزشکار استان قم که به مناسبت هفته بسیج در فرهنگسرای جوان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا شناسنامه فرهنگی کشور و الگوهای جامعه ورزشی هستند که امیدواریم بتوانیم پیام شهدا که مبنی بر ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری است را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت شناخت سیره ۶ هزار و ۹۰ شهید قم افزود: جامعه ورزش این استان ۳۲۰ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و امروز فرصت خوبی شد تا یادی از این شهدا کنیم که در عرصه‌های ورزشی و اخلاقی مایه افتخار بوده‌اند و در شرایطی که کشور نیاز به امنیت داشت دوران پر افتخار هشت سال جنگ تحمیلی را رقم زدند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: مسیر شهدا، مسیر عزت است و ما باید بدانیم که پهلوانان و قهرمانان واقعی شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم هستند و ورزشکاران امروز باید آنها را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

منعم تصریح کرد: امروز نام ۳۲۰ شهید سرافراز ورزشکار قم افتخار جامعه ورزش استان و بیانگر وجود ارزش‌های فرهنگی میان ورزشکاران است و سیره و مشی این شهدا باید الگو و سرلوحه تمامی مردم و به خصوص ورزشکاران باشد.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدای محله آذر، فضا سازی شهری با محوریت شهدای ورزشکار، جمع‌آوری آثار شهدای ورزشکار، تهیه کتاب شهدای ورزشکار و برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای قم از اقدامات اخیر اداره‌کل ورزش و جوانان استان در رابطه با شهدای ورزشکار است.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا