کهگیلویه و بویراحمد

معضل انباشت نیرو در شهرداری‌ها/ توسعه‌گرایی مدنظر اعضای شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست با اعضای شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شوراهای اسلامی براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و رای مردم انتخاب می‌شوند. قانون هم شرح وظایفی برای آنها مشخص کرده است.یکی از نگاه‌های اصلی اعضای شورا توسعه گرایی و توسعه‌محوری باشد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آب شرب، راه روستایی و ورودی شهرها سه اولویت شهرداری‌ها است، گفت:
شوراها بازوان قوی دولت برای توسعه محوری و توسعه گرایی شهرها محسوب می‌شوند.کسانی که نگاه توسعه‌گرایی نداشته نباشد نمی‌تواند اینگونه باشد.

وی با تاکید بر اینکه استان به شدت نیازمند این توسعه محوری است، گفت: آن چیزی که انتظار دارم شایستگان هستید که صاحب رای مردم و صلاحیت شدید نگاه توسعه محوری در شهرها و روستاها داشته باشیم.

این مسئول با تاکید بر ساماندهی ورودی و خروجی شهرهای و همچنین مبلمان شهری که نیازمند حرکت جدی شهرداری‌ها و پارلمان شهری است، افزود: طی ۱۱ ماه اخیر از تمام شهرداری‌ها حمایت کردیم اعتبارات و ارزش افزوده را یکسان بین شهرداری‌ها تقسیم کردیم.

وی بیان کرد: روزی که به عنوان معاون استاندار معارفه شدم شهرداری‌ها آمدیم معوقات زیادی داشتند که خیلی از آنها پرداخت  پرداخت شد و کارهای عمرانی خوبی صورت گرفت.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در همین شهر یاسوج چند پروژه بر زمین مانده را فعال و پروژه جدیدی شروع کردیم، به پل چهارم بشار سال گذشته ۱۰ و امسال ۷ میلیارد اعتبار دادیم و از اعتبارات ارزش افزوده هم برخوردار شد و انتظار می‌رود زودتر به اتمام برسد تا گره از مشکل ترافیکی مردم حل شود.

وی بیان کرد: ارزش افزوده باید در عمران شهری هزینه شود اما به دلیل انباشت نیرو  اکثر اعتبارات به سمت حقوق و مزایای پرسنل رفت که اعضای شورای کاری کنند که ۷۰ یا ۸۰ درصد اعتبارات به سمت حوزه عمران برود.

حاجی‌زاده عنوان کرد: قبول دارم که حقوق پرسنل در اولویت باشد اما فکری شود که اعتبارات عمرانی و ارزش افزوده در جای خودش هزینه شود.

وی با تاکید بر اینکه ورود و خروج به شهرداری‌ها قانونمند شود، گفت: علاقمند به رفع مشکل بیکاری مردم هستیم اما باید به سمت اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی برویم. نباید به سفارش این فرد و آن  فرد در  شهرداری نیرو جذب شود. اغلب این نیروها غیرمتخصص هستند که برای شهرداری که درآمدی ندارند زیان‌آور است.

وی بیان کرد: شورا با تعامل معنا پیدا می‌کند، هدف اعضای شورا خدمت و کسب رضای خداوند باشد تقسیم‌بندی‌ها گره‌ای از مشکلات مردم حل نمی‌کند اما با تعامل و دوستی می‌توانید مشکلات استان را در شورای عالی کشور حل کنید.

این مسئول با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمد پایدار بروند گفت: شهرداری از ظرفیت ماده ۵۸ برای درآمدزایی استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا