اخبار روز

مقام امنیتی لبنان: اسرائیل قبل از پایان جنگ شکست خورده است/ حزب‌الله آگاهانه به تجاوزات دشمن پاسخ می‌دهد

مقام امنیتی لبنان: اسرائیل قبل از پایان جنگ شکست خورده است/ حزب‌الله آگاهانه به تجاوزات دشمن پاسخ می‌دهد

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، سرلشکر «عباس ابراهیم» مقام ارشد امنیتی لبنان و مدیر کل سابق اداره امنیت عمومی این کشور در سخنانی درباره تحولات مربوط به جنگ غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر به جنوب لبنان و پاسخ‌های حزب‌الله به این تجاوزات اعلام کرد، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قدرت رد دستورات آمریکا را ندارد و همه کشورها منتظر آتش‌بس در غزه هستند و این آتش‌بس در نهایت باید برقرار شود.

عباس ابراهیم در واکنش به اخباری که درباره میانجیگری وی برای آزادی اسرای اسرائیلی از غزه منتشر شده گفت، ما با دیدن میزان جنایات اسرائیل در غزه و خونی که در این منطقه ریخته می‌شود نمی‌توانیم ساکت بمانیم. وکیلی با من تماس گرفت و خواست برای آزادی اسرا از غزه مداخله کنم اما من هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم که برای اسرائیل میانجی‌گری کنم. من تنها با هدف کم کردن رنج و درد ملت فلسطین وارد عمل شدم و با مسئولان حماس تماس گرفتم که درباره آزادی اسرای دوتابعیتی صحبت کنم و آنها شروطی داشتند.

نتانیاهو برای نجات خود به دنبال طولانی کردن جنگ است

وی افزود، من این کار را فقط بنا به دلایل بشردوستانه و برای کمک به مردم غزه انجام دادم و به قطر رفتم و قطری‌ها نیز موافق این امر بودند. متاسفانه حمایت بین‌المللی از رژیم صهیونیستی بی‌سابقه است. بعد از پایان جنگ نتانیاهو به دلیل مقصر بودن در شکست ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) باید به زندان برود. او اکنون با سوءاستفاده از حمایت‌های بین‌المللی به دنبال طولانی کردن جنگ به عنوان کارتی برای نجات خود است و می‌خواهد زمان بخرد تا کل جهان را به جنگ بکشاند.

این مقام امنیتی لبنان تصریح کرد، اسرائیل هر روز بیشتر شکست می‌خورد و به عنوان یک طرف اشغالگر دارای هیچ آرمانی نیست و ارتش آن از داخل نابود شده است. اسرائیل هرگز نمی‌تواند به اهداف خود برسد و هدف‌هایی تعیین کرده که رسیدن به آنها غیر ممکن است. در اینجا لازم است که جنگ جولای ۲۰۰۶ را به یاد بیاوریم؛ جایی که صهیونیست‌ها قصد نابودی حزب‌الله را داشتند اما نتیجه عکس شد.

حیفا و مابعد حیفا؛ سناریوهای حزب الله در برابر تجاوز احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان
میقاتی: از واقع‌بینی و عقلانیت حزب‌الله مطمئنم/ اسرائیل دست از تجاوزات خود به لبنان بردارد
جبران باسیل: پاسخ حزب‌الله به تجاوزات اسرائیل حق طبیعی لبنان برای دفاع از خود است
ولید جنبلاط: سخنان سید حسن نصرالله کاملاً دقیق و واقع‌بینانه بود

تصمیم حماس برای عملیات طوفان الاقصی کاملا درست بود

عباس ابراهیم درباره اهداف حماس از آغاز عملیات طوفان الاقصی گفت، به نظر من هدف حماس از روز اول این بود که همه اسرای فلسطینی را از زندان‌های رژیم اشغالگر نجات دهد؛ اسرایی که ۳ ماه یک بار خانواده‌هایشان را از پشت شیشه می‌دیدند. بنابراین حماس این نبرد را آغاز کرد و کاری که انجام داد کاملا درست بود. اینجا می‌پرسیم قدرت ارتش اسرائیل در مقابل ساختار نظامی حماس کجاست؟ با وجود بمباران‌های وحشیانه مستمر رژیم صهیونیستی علیه غزه اما حماس همچنان در اوج قدرت است و وضعیت نتانیاهو هرروز بحرانی‌تر می‌شود. «کسی که آخر بخندد بیشتر می‌خندد». (باید منتظر نتیجه جنگ باشیم که با پیروزی مقاومت همراه خواهد بود).

اسرائیل قبل از پایان جنگ شکست خورده است

وی تاکید کرد، درحالی که جنگ تمام نشده، شاهد شکست اسرائیل هستیم. این رژیم می‌خواست اعتبار جعلی خود را با این جنگ برگرداند اما به هدفش نرسید؛ به ویژه زمانی که ناوگان آمریکا وارد دریای مدیترانه شد اما ملت فلسطین در سرزمین خود باقی ماندند. همانطور که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله گفت حماس به تنهایی عملیات طوفان الاقصی را آغاز کرد و ما به گفته‌های ایشان ایمان داریم.

حزب‌الله آگاهانه به تجاوزات دشمن پاسخ می‌دهد

این مقام لبنانی درباره وضعیت جنوب لبنان اظهار داشت، ارتش در مرز مستقر است و قواعد درگیری در جنوب ثابت است. هدف قرار دادن یک خانواده لبنانی توسط دشمن اسرائیلی در جنوب لبنان اقدامی تحریک‌آمیز برای وارد کردن حزب‌الله به جنگ گسترده با اسرائیل بود تا غرب نیز وارد این جنگ شود. جنگ بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی ادامه داد و این رژیم مسئول تشدید تنش‌هاست. در این میان حزب‌الله آگاهانه عمل می‌کند. سید حسن نصرالله سیاست‌های حزب‌الله را تعیین می‌کند و این حزب به عنوان مقاومت شرعی لبنان در جنوب حضور دارد.

سرلشکر ابراهیم در ادامه گفت، دوره ورود صهیونیست‌ها به جنوب لبنان تمام شده و اگر اسرائیل به لبنان تجاوز کند طبیعی است که حزب‌الله پاسخ می‌دهد و انتظار ما هم از حزب‌الله غیر از این نیست. ما از همه لبنانی‌ها می‌خواهیم تا در جنوب مقابل دشمن مقاومت کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا