آذربایجان غربی

ملاک دین برای انتصابات موضوع شایسته سالاری است / لزوم ترویج تفکر بسیجی در جامعه برای حل مشکلات

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با بزرگداشت یاد آیت الله مجتهد شبستری اظهار داشت: از دست دادن علمای بزرگ بر دین خدشه وارد می‌کند؛ آیت الله مجتهد شبستری در راه اسلام و نظام فعالیت های ارزنده‌ای داشتند، وی فردی عالم و مجاهد بود.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، گفت: یکی از اقدامات بی نظیر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی تشکیل بسیج بود؛ تشکیل بسیج یک معجزه الهی بود، شاید ما در اوایل معجزه بودن بسیج را درک نمی‌کردیم اما بعدا در برهه های زمانی مختلف فهمیدیم که بسیج، یک معجزه الهی است.

قریشی با بیان اینکه گفتمان و تفکر بسیج باید در جامعه حاکم شود، تصریح کرد: در عرصه های اجتماعی، علمی، سیاسی، فرهنگی و… باید تفکر بسیجی حاکم شود؛ امروز راه حل مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، ترویج گفتمان فکری بسیج است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی بیان کرد: به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس نزدیک میشویم؛ آیت الله سید حسن مدرس در عرصه مبارزه با رژیم طاغوت نقش مهمی داشتند و یک الگوی موفق برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند، چرا که آیت الله مدرس در حوزه اخلاق و علم شخصیت بی نظیر بودند. 

وی ادامه داد: مباحث دینی باید در مجلس شورای اسلامی ساری و جاری شود؛ نمایندگان مردم در هنگام وضع کردن قانون توجه داشته باشند که آیا این قانونی را که تصویب می‌کنند برای مردم سودمند است یانه؛ نمایندگان استان با رویکرد وحدت محوری و با همکاری مسئولان اجرایی استان برای حل مشکلات استان تلاش و کوشش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مسئله انتصابات فامیلی گفت: یک خط سیاسی خاص موضوع انتصابات فامیلی را در فضای جامعه مطرح و منتشر می‌کند در حالی که بسیاری از این شایعات بی اساس هستند؛ در دین اسلام معیار و مبنا برای انتصابات، موضوع شایسته سالاری است. کار ها باید به دست شخصیت های که متخصص، با تقوا و با ایمان هستند، سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه برخی گروه های سیاسی به خاطر منافع سیاسی به افراد مختلف جامعه اتهام می زنند گفت: این صحیح نیست که یک سری جریانات سیاسی به خاطر منافع سیاسی خود، به دیگران اتهام بزنند؛ امروز در جامعه می بینید که عده‌ای چگونه در فضای سیاسی به یک دیگر حمله می کنند؛ معیار انتصابات باید بر منبای شایسته سالاری باشد و هرکسی که بدون ضوابط قانونی به راس مسئولیتی برسد، محکوم است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) حضرت علی(ع) را به جانشینی خود برگزید؛ خاطر نشان کرد: نعوذ بالله اگر برخی از جریانات سیاسی در زمان پیامبر اکرم(ص) بودند، می گفتند که پیامبر نیز انتصابات خود را براساس روابط فامیلی انتخاب می‌کرد.

انتهای پیام/

 

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا