البرز

مناسب‌سازی پارک‌های کرج برای افراد کم توان

مناسب‌سازی پارک‌های کرج برای افراد کم توان

به گزارش برگزیده از البرز؛ «علیرضا عاقلی» به مناسبت ۲۳ مهر مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید گفت: یکی از مهمترین نیازهای معلولان و کم‌توانان، ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی متناسب با وضعیت جسمانی آنهاست.

وی افزود: وجود برخی موانع، از حضور این افراد در اماکن تفریحی و گردشگری و استفاده از فرصت‌های توزیع شده در آن جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج بیان داشت: توسعه و آفرینش شهری مطلوب برای افراد کم توان، مستلزم رعایت اصول و ضوابطی است که رعایـت آنهـا می‌تواند نقش مهمی در دسترسی آسان و حضور آنان در فضاهای عمومی داشته باشد.

عاقلی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در طراحی پارک‌های تازه تأسیس خود مناسب‌سازی فضا برای عبور و مرور معلولان و توجـه به اولویت‌ها و نیازهای اساسی گروه‌های کم توان جسمی- حرکتی را در نظر خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول، از اواخر سال ۹۶ با تملک زمینی در جنوب غربی منطقه ۶ (واقع در باغ آقا رضایی حصارک) طراحی و ساخت پارک رودکی(روشندلان) در دستور کار سازمان قرار گرفته و با تلاش‌های فراوان در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: طراحی پارک روشندلان به گونه‌ای است که نابینایان و کم توانان در مساحتی بالغ بر ۷ هزار مترمربع از امکاناتی همانند سوله ورزشی مسقف با مساحت ۳۵۰ متر مربع، تجهیزات ورزشی و ست تندرستی ویژه معلولین، بِرکه، آبنما، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی و رستوران و کافی شاپ به راحتی استفاده کنند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج یادآور شد: پارک رودکی(روشندلان)، نخستین پارکی بود که در مناطق کم برخوردار و برای استفاده افراد کم توان و دارای معلولیت در کرج احداث شد و این سازمان‌ امیدوار است با اختصاص اعتبار و لزوم توجه بیشتر به نیازهای افرادی که دارای محدودیت بینایی هستند مانند افراد کم‌بینا، نابینا و یا سالمندان، حضور آن‌ها مانند سایر اقشار جامعه در فضاهای سبز شهری بیش از پیش فراهم شود.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا