قزوین

مناطق کوهستانی قزوین منتظر برف پاییزی باشند/ شهر دوباره بارانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، مهدی آخوندی، کارشناس هواشناسی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران گفت: از امروز تا چهارشنبه وضعیت جوی پایدار است. 

وی ادامه داد: برای پنج‌شنبه با توجه به نفوذ زبانه‌های پرفشار، ضمن کاهش دما و وزش باد در ارتفاعات شمالی استان، افزایش ابر، پدیده مه و گاهی بارش باران و برف را خواهیم داشت.

آخوندی بیان کرد: از اواخر وقت پنج‌شنبه تا جمعه با گذر سامانه بارشی از استان، در برخی ساعات بارش باران و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف را خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: عمده فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت پنج‌شنبه تا ظهر جمعه است.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و سردسیر احتمال پدیده کولاک پیش‌بینی می‌شود، هم‌چنین در این ایام لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر عمومی و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

آخوندی تصریح کرد: توصیه می‌شود در ترددهای شهری و برون‌شهری احتیاط لازم صورت بگیرد و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند، هم‌چنین لازم است از هر گونه فعالیت کوهنوردی اجتناب شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: روز گذشته حداکثر دمای استان مربوط به شهر قزوین با دمای ۱۴ درجه سلسیوس بود و قزوین گرم‌ترین شهر بود، هم‌چنین روز گذشته کمینه دمای استان مربوط به شهر آوج با دمای منفی ۴ درجه سلسیوس بود، دمای کمینه قزوین نیز منفی یک درجه سلسیوس ثبت شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا