اصفهان

مناطق ۵ و ۶ گران‌ترین محلات اصفهان/ فردا آغاز ثبت نام متقاضیان طرح جهش مسکن

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، امیر زاغیان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تولید مسکن از وظایف وزارت راه و شهرسازی است و از طریق بازوهایی که در اختیار دارد اراضی را در قالب طرح‌ها به مردم ارائه می‌کند.

سرپرست معاونت مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان سال ۱۳۹۹ تمام مسکن مهرهایی که دارای متقاضی بودند را به اتمام رساندیم، گفت: با مذاکراتی که با شورای عالی شده خواسته‌ایم که هر استان با توجه به نیاز‌های خودش یعنی فرهنگ ساکنین و اقلیم قانون‌گذاری شود، مقیاس ذهن افراد در شهرهای مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه ثبت نام جهش تولید مسکن از فردا آغاز می‌شود، عنوان کرد:شاه کلید حل مشکل مسکن و تولید مسکن استفاده از بافت‌های فرسوده و توسعه درون‌زا است و این اتفاق با سیاست‌های جدید به خوبی قابل اجرا است چرا که اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده دارد.

زاغیان اظهار داشت:برای وام ودیعه مسکن ۱۳۴ هزار نفر ثبت نام کردند که ۴۴ هزار نفر حائز شرایط بوده و ۱۶ هزار نفر وام را دریافت کرده‌اند، مابقی افرادی که وام را دریافت نکرده‌اند مدارکشان تکمیل نشده بوده و در صورت تکمیل پرداخت می‌گردد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: مناطق ۵و ۶ بالاترین قیمت و پایین‌ترین قیمت مربوط به منطقه ۱۴ اصفهان است.

وی افزود:در حال حاضر بیشترین دلیل گرانی مسکن مربوط به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و مواد اولیه است، باید توجه داشت مسکن موضوعی بین بخشی است و حداقل کار اداره راه و شهرسازی غیر از سیاست‌گذاری، عرضه زمین به شهرها و جلوگیری از خام فروشی به سازندگان است، اما کاهش قیت مصالح ساختمانی با این وزارتخانه نیست.

زاغیان تصیح کرد: کمترین و البته خطرناک ترین عوارض خشکی زاینده رود فرونشست زمین است و اگر خشکی زاینده رود با همین شرایط ادامه یابد، اصفهان با تمدنی چند هزار ساله تا ۱۵ سال آینده به شهری متروکه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا