تهران

منشأ بوی نامطبوع در فشافویه شناسایی شد/ برخورد با ۳ واحد متخلف تولید مواد شیمیایی

علیرضا فاضلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در ری، در رابطه با انتشار بوی نامطبوع در فشافویه که موجب اعتراض شهروندان شده بود، اظهار کرد: پس از دریافت گزارش بوی نامطبوع در حسن آباد بخش فشافویه و بررسی های لازم، دو تیم جداگانه در ساعت‌های مختلف به منطقه اعزام کردیم. 

وی گفت: یکی از گشت‌ها موفق شد دو واحد تولید کننده مواد شیمیایی را شناسایی کند که به دلیل نقص عملکرد فیلتراسیون، باعث ایجاد بوی نامطبوع در منطقه شده بودند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری با اشاره به این که تذکرات لازم به دو واحد شیمیایی داده شد، بیان کرد: پس از گشت زنی واحدهای شبانه نیز، شب گذشته یک مورد مشکوک کشف و پس از بررسی‌های لازم، مشخص شد این واحد شیمیایی نیز دچار تخلف و باعث ایجاد بوی نامطبوع شده که برخورد های لازم انجام گرفت.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه کرد: این واحدهای شیمیایی عملکرد خود را اصلاح کردند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همچنان نظارت نیروهای ما نیز بر واحدهای صنعتی ادامه دارد.

فاضلی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در شهرک صنعتی شمس آباد و اطراف این شهرک، واحدهای تولیدی مواد شیمیایی وجود دارد که همواره باید مورد نظارت باشند.

وی با بیان این که به دلیل کمبود بارش باران در سال جاری، آلودگی هوا طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد، افزود: گشت های اداره محیط زیست در این مناطق هم چنان ادامه دارد و با متخلفان برخورد خواهیم کرد تا میزان آلودگی به دلیل نقص عملکرد این واحدها مضاعف نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا