تهران

منصوری: سیستم عرضه و تقاضا باید مدیریت شود/ جهاد کشاورزی استان تهران: شبکه توزیع روستایی و تعاونی را باید فعال کنیم

به گزارش خبرنگاری برگزیده های ایران از تهران، در جلسه ستاد تنظیم بازار استانداری تهران، محسن منصوری استاندار تهران با اشاره به این که نقطه عطف برطرف شدن مشکلات اقتصادی تولید است، اظهار کرد: برای مدیریت بازار نحوه توزیع مهم است، اما عاملی که باعث می‌شود مشکلاتی مانند تورم و بیکاری حل شود، تاکید بر روی تولید است، به نحوی که اگر مشکل توزیع داشته باشیم با تولید کافی بازار قابل کنترل می‌باشد.

وی به ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: در ستاد تنظیم بازار نباید تحت شرایط عمل کنیم، بلکه باید قبل از مناسبت‌ها با هماهنگی دستگاه‌ها سیستم عرضه و تقاضا مدیریت شود و در کارگروهی‌ عوامل ایجاد تورم از مزرعه و کشتارگاه تا بازار بررسی شود.

استاندار تهران با عنوان این که بطور میانگین حدود ۷۰ درصد نسبت به سال اخیر افزایش قیمت داشتیم، که به همین میزان قدرت خرید مردم کاهش یافته است، افزود: مصرف روزانه مرغ ما ۱۵۰۰ تن است، که نیاز آن در قالب برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت انجام می‌شود، که از سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان می‌خواهیم این مساله را پیگیری کنند.

منصوری خاطر نشان کرد: گاهی مطرح می‌شود که مدیریت استان تهران برعهده اختیارات ملی است اما بنده معتقدم حداقل ۵۰ درصد مدیریت اصناف مستقیما به تصمیمات استان برمی‌گردد.

همچنین ایوب فصاحت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به لزوم کنار رفتن دلالان از بازار مطرح کرد: ستاد پشتیبانی تنظیم بازار که میان سازمان صنعت و جهاد کشاورزی هماهنگی ایجاد می‌کند، پاسخگوی مشکلات تولید و توزیع محصولات دامی و کشاورزی نیست و با توجه به وجود دلالان باید برای بهبود وضعیت توزیع، شبکه توزیع سازمان روستایی و تعاونی‌ها فعال شود.

وی با عنوان به کارگیری روش جدید برای مساله تولید محصولات دامی و کشاورزی اضافه کرد: به جای تعداد زیادی  قطعات تولیدی ۲۰ و ۳۰ هزارتایی تولید مرغ و تخم مرغ، باید در هر استان حداقل ۴ مرکز بزرگ تولیدی داشته باشیم، که در همین راستا تا سه سال آینده مشکل کمبود ۲۲۰ تن تخم مرغ روزانه را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا