تهران

منصوری: مشکلات واحدهای صنعتی در ستاد تسهیل پیگیری می‌شوند/ مجوز لغو ممنوعیت تردد شبانه در دستان ستاد ملی کرونا

محسن منصوری استاندار تهران در بازدید از چند واحد صنعتی،‌بهداشتی در شهرستان ملارد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سه بازدید را در حوزه‌های صنعتی و بهداشتی داشتیم، ملارد از شهرستان‌های مستعد استان تهران است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ملارد مشکلات عمومی شهرستانها هستند،‌گفت: در غرب استان تهران به لحاظ سرانه‌های خدماتی،‌ بهداشتی، اجتماعی دچار مشکل و مسئله هستیم.

استاندار تهران افزود: شهرستان ملارد ظرفیت ویژه‌ای در حوزه صنعت دارد، در این بازدید نکات و مشکلات واحدهای صنعتی را مورد به مورد شنیدیم، جمع بندی آنها در ستاد تسهیل استان با حضور معاون رئیس جمهور،‌ فرماندار و روئسای دستگاه‌ها داشتیم؛‌ برخی از مشکلات نیاز به تصمیم از بالا است که گردش کار می‌کنیم.

منصوری با اشاره به اینکه برخی از مشکلات حوزه صنعت، مشکلات عمومی استان تهران است که باید حل شود، بیان کرد: محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران که نفس صنعت تهران را گرفته است؛ مشکلاتی که در حوزه تغییر کاربری‌ها و تبصره یک ماده یک، قانون حفظ و تغییر کاربری اراضی کشاوزی وجود دارد، بعضی جاها منجر به اختلافات بین دستگاهی شده است که قرار شد حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه این مشکلات را در ستاد تسهیل پیگیری می‌کنیم،‌عنوان کرد: موضوع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر قانون است یک بازه ای ۶ بند با امضای سازمان محیط زیست و وزیر صنعت و معدن برای اصلاح آن قانون پیشنهاد دادند، از آن ۶ بند یک بند در کارگروه مقررات زایی تصویب شد و ۵ بند دیگر نیاز به اصلاح دارد؛ آن بندی که اصلاح شده که مربوط به افزایش ظرفیت واحدهای فعلی است.

استاندارد تهران با اشاره به بازدید از امکانات حوزه بهداشت شهرستان،‌گفت‌: در حوزه بهداشت و درمان یک بیمارستان بسیار خوب در زیر بنای حدود ۱۴ هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۳۴ هزار متر مربع ساخته شده است که زیر ساخت آن کامل است ولی در خصوص تجهیزات ۳۰ درصد از تجهیزات ضروری آن ناقص است و فقط ۷۰ درصد از تجهیزات کامل شده است، که طی تماس‌هایی با معاونت توسعه وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی پیگیر مشکلت شدم همچنین امشب هم با دکتر عین اللهی جلسه دارم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

منصوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ممنوعیت تردد شبانه افزود: بحث علمی و کارشناسی کردیم و جمع بندی ما این است به نظر ما اجرای این طرح در حال حاضر کم اثر است و اثربخشی لازم را ندارد؛  شاید در آینده اجرای این طرح به کار بیایید و یا در گذشته تصمیم خوبی بوده است ولی در حال حاضر به نظر ما اثر بخشی کمی داد.

وی بیان کرد: چون این مسئله در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شده و موضوعی ملی است لذا نظرات کارشناسی را به ستاد ملی کرونا انتقال داده‌ایم؛‌ البته این پیشنهاد ما نباید موجب عادی انگاری شرایط کرونا شود، این را باید مراقبت کرد.

استاندار تهران درخصوص سوال خبرنگار مبنی بر اینکه اصناف درخواست افزایش ساعت کاری را دارند، گفت: قاعده‌ای بوده که قبل حاکم بوده است غیر از بعضی از محله‌ها و بعضی از صنوف قاعدتاً بعد از ۱۲ شب اعلام شده است که باید تعطیلی اعلام شود.ولی اگر واقع ببینیم که صنف خاص، قشر خاص، یا محل خاصی نیاز به تجدید نظر داشته باشد، منعی بابت تجدید نظر نداریم ولی باید به صورت مصداقی مورد بررسی قرار بگیرد.

منصوری درباره قطع سیستم پمپ بنزین‌ها گفت: با هماهنگی که بین همه دستگاه‌ها ایجاد شد با کمترین هزینه موضوع را در استان کنترل کردیم و بلافاصله فرایند اصلاح آن شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه هفته پدافند غیر  عامل در پیش است، افزود: خیلی از زیر ساخت‌ها در سالیان مختلف شکل گرفته است باید از قبل استقرار این زیر ساخت‌ها، اصول و قواعد پدافند غیر عالم در آنها رعایت می‌شد، لذا دو موضوع در مدیریت تهران مهم اولیت دارد که شامل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل است.

استاندار تهران خاطر نشان کرد: این هفته ستاد پدافند غیر عامل را تشکیل می‌دهیم که در این ستاد تکالیف همه دستگاه‌ها مشخص است لذا نظارت بر اجرای ان تکالیف کاری ضروری می‌باشد.

محسن منصوری استاندار تهران در پاسخ به خبرنگار برگزیده های ایران درخصوص انتصاب فرمانداران اظهار کرد: اینکه تصور شود هیچ یک از فرمانداران را جابجا نخواهیم کرد و اینکه بعضی افراد قضاوت کنند که ظرف یک هفته همه جابجا شوند نیز حرف درستی نیست.

وی گفت: اعلام کرده‌ایم که ارزیابی و بررسی فرمانداران را انجام داده و آنجا که به لحاظ کارشناسی به این جمع‌بندی برسیم که فرمانداری لازم به جابجایی است، حتما این کار انجام خواهد شد.

استاندار تهران تصریح کرد: اینکه از فرمانداری جایی در جای دیگر استفاده شود، تصمیم به اقتضای شرایط و ظرفیت‌ها و ارزیابی‌ها است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا