Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
منصوری: ورود خودرو به تهران مدیریت نشود، پایتخت تبدیل به پارکینگ می‌شود/ سردار ظهیری: پیشنهاد می‌شود طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود - خبرگزاری برگزیده های ایران
تهران

منصوری: ورود خودرو به تهران مدیریت نشود، پایتخت تبدیل به پارکینگ می‌شود/ سردار ظهیری: پیشنهاد می‌شود طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران، محسن منصوری استاندار تهران در جلسه شورای ترافیک استانداری، با اشاره به این که سالی ۵۰۰ هزار خودرو وارد استان شده و پلاک گذاری می‌شود، اظهار کرد: در صورت عدم مدیریت این امر، در آینده‌ای نزدیک تهران به یک پارکینگ بزرگ تبدیل می‌شود.

وی با عنوان پیشنهادات کوتاه‌مدت افزود: با آیین‌نامه‌های مختلف مانند تغییر ساعت منع تردد و طرح زوج و فرد می‌توان به طور موقت ترافیک را کاهش داد، اما باید عرضه و تقاضای وسایل نقلیه خانوار را کنترل کرد.

استاندار براساس مصوبه ستاد کرونا اضافه کرد: منع تردد شبانه از لحاظ کارشناسان کرونایی و نیروی انتظامی تاثیر بسزایی در مدیریت کرونا و عبور و مرور ندارد، اما تصمیم تغییر این امر برعهده ستاد ملی کرونا است که به نتیجه نرسید، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم حداقل ساعت منع تردد تغییر کند.

منصوری به لزوم اجرای طرح اسقاط ماشین‌های از رده خارج شده و فاقد معاینه فنی تاکید کرد و گفت: توسعه حمل و نقل ریلی نسبت به اتوبوس‌ها راه حل بهتری هستند و باید برای حومه تهران نیز، مترو گسترش پیدا کند.

همچنین سردار ظهیری رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو و ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار موتور در شهر تهران داریم که یک چهارم وسیله نقلیه کشور را به خود اختصاص داده است، در میان خبرنگاران خاطرنشان کرد: حجم ترافیک شهر تهران در پیک دو ساعته صبح و سه ساعته بعدازظهر را می‌توان با اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل مدیریت کرد.

وی نقطه عطف ترافیک را مطرح کرد و افزود: طبق آمار پلیس راه کشور، غرب استان تهران حجیم‌ترین ترافیک را به خود اختصاص داده است، به نحوی که آزادراه‌های این محورها پاسخگوی این حجم ترافیک نیست.

رئیس پلیس غرب استان تهران به عدم تثبیت فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد و گفت: روزانه یک میلیون و صد مسافر از مترو‌ و ۶۰۰ هزار نفر از اتوبوس استفاده می‌کنند، که باید این ظرفیت بیشتر شود، اما با توجه به این که ۷۰ درصد خودروها تک‌سرنشین هستند، نشان‌دهنده عدم تثبیت فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

سردار ظهیری به لزوم تعمیر دوربین‌های محورهای استان تهران تاکید کرد و افزود: علیرغم درخواست نیروی انتظامی از اداره راه و ترابری استان برای تعمیر دوربین‌های راهور، هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/پ


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا