Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
منطقه آزاد چابهار برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی آمادگی دارد - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

منطقه آزاد چابهار برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی آمادگی دارد

به گزارش برگزیده های ایران، سعید محمد پنجشنبه شب در جلسه کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان که با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در محل فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: چابهار باوجود داشتن موقعیت مهم اقتصادی، تجاری و گردشگری نیازمند زیرساخت‌های لازم در موضوعات بهداشتی، ساماندهی‌حاشیه‌نشینی و رفع دوگانگی مدیریتی است.

وی گفت: این امادگی را داریم که با احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار، این منطقه آزاد را به هاب و مرکز سلامت تبدیل کنیم.

مشاور رییس جمهور بیان داشت: اهمیت منطقه آزاد چابهار و سواحل بکر آن بر کسی پوشیده نیست و برای همین رهبر معظم انقلاب هم تاکید زیادی بر توسعه سواحل مکُران و زیرساخت‌های آن دارند.

وی افزود: در طول ۲ ماه گذشته مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را پیگیری و نخستین کارگروه ویژه مناطق آزاد را با حضور رئیس جمهور برگزار کردیم و تاکید زیادی بر اجرایی شدن کامل قوانین و مقررات مناطق آزاد از جمله ماده ۶۵ قانون احکام دائمی تاکید شده است و دستورات مهمی در این خصوص صادر شد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه حکمرانی در مناطق آزاد، دوگانه است و باید این مسئله هر چه سریعتر مرتفع شود تا شاهد توسعه بهتر مناطق آزاد در تمامی زمینه‌ها باشیم، افزود: مزیت هر یک از مناطق آزاد رقابتی و ظرفیت مهمی دارند که توجه به آنان می‌تواند ایجاد اشتغال و افزتیش تولید شود. «منطقه آزاد چابهار مزیت رقابتی مناسبی نسبت به سایر مناطق دارد»

محمد گفت: توسعه صادرات و توجه به گردشگری مورد تاکید است و برنامه‌های مهمی در سال ۱۴۰۱ برای تامین زیرساخت‌های برق، آب، راه و اینترنت و سایر موارد داریم و به این اهداف دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: تکمیل راه آهن و جاده‌ها و زیرساخت‌ها می‌تواند به توسعه بندر چابهار کمک کند و شاهد رونق و ترانزیت کالا خواهیم بود.

مشاور رییس جمهور ادامه داد: ۱۶۰ فرصت سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در سایت دبیرخانه بارگذاری شده است و با اطلاعات و آمار کامل در دسترس مردم قرار دارد تا شاهد سرمایه‌گذاری و حضور فعالان اقتصادی باشیم.

وی با بیان اینکه بندرشهید بهشتی با تکمیل راه‌آهن معنا پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: با ساخت راه آهن این منطقه از بن بست خارج و حمل و نقل و ترانزیت آن رونق بیشتری پیدا می‌کند.

“محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور” و “سعید محمد مشاور ریس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد” امروز پنجشنبه با استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم کُردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، معاونان استاندار، فرمانداران و جمعی از مدیران، نخبگان و معتمدان وارد شهرستان چابهار شدند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا