اخبار روز

منظور: ۱۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد/ ‌تا پایان مهرماه با کشاورزان تسویه می‌کنیم

منظور: ۱۱۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد/ ‌تا پایان مهرماه با کشاورزان تسویه می‌کنیم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از گرگان، داوود منظور شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گلستان اظهار داشت: تاکنون هزار و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شد و دولت مشکلی برای تامین و پرداخت بقیه طلب آنان ندارد که با تامین منابع مورد نیاز مطالبات آنان تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می شود.

وی اظهار کرد: می‌توانستیم گندم خارجی را با قیمت کمتر وارد کنیم اما با هدف ترغیب کشاورزان و تشویق به کشت این محصول، قیمت خرید تضمینی را بیشتر کردیم و امید است نتیجه این حمایت‌ها در درازمدت علاوه بر رضایت بهره‌برداران، تامین کامل نیاز داخل باشد.

منظور افزود: وظیفه داریم همه توان و امکانات خود را برای خدمت به‌کار بگیریم و بپذیریم که امکانات فعلی در حد نیازهای رو به‌ افزایش کشور نیست.

وی بیان کرد: یکی از کمبودهای مهم گلستان، کم‌آبی به‌خصوص در بخش خانگی و آشامیدنی است که تامین منابع آبی پایدار این استان در صدر توجهات دولت قرار دارد. بهره‌برداری از سد نرماب و اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن از جمله تدابیر دولت برای حل این مشکل است.

معاون رئیس جمهور افزود: علاوه بر همه این تلاش‌ها، صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهینه از منابع موجود هم باید مورد توجه ساکنان گلستان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید روش‌های آبیاری قطره‌ای و مشابه کنار برود و با توجه به محدودیت آب به سراغ طرح‌های آبیاری سازگار با شرایط منطقه رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: عقب‌ماندگی گلستان در همه بخش‌ها از جمله آب و فاضلاب باید جبران شود و طرح‌های نیمه تمامی مانند تصفیه خانه فاضلاب شهری هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد برای توسعه فیبرنوری در گلستان

استاندار گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: توزیع منابع و فرصت‌ها در گلستان در دولت سیزدهم عادلانه بوده است و براساس شاخص‌ها سهم‌بری شهرستان مشخص شده و در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.

علی محمد زنگانه تصریح کرد: دولت سیزدهم با افتخار مجموعه اعتبار ۴ هزار میلیاردی استان در ۲ سال آخر دولت قبل را به بیش از ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان ارتقاء داده است.

وی افزود: در این دولت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد در راستای توسعه فیبر نوری هزینه شده است ، بیش از ۲۱۷۰ هکتار سامانه نوین آبیاری و بیش از ۱۴ هزار هکتار زهکشی اراضی افتتاح می‌شود، بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب تخصیص یافته که تنها ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن برای تامین آب آشامیدنی بوده است.

وی ادامه داد: مجموع تخصیص سفر اول ریاست محترم جمهور به استان ۳۲ بوده در حالی که بیش از ۹۷ درصد اعتبارات مصوب سد نرماب تخصیص یافته است.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۹۵۰ میلیارد تومان در حوزه راه افتتاحات داشته‌ایم و ۲۰ کیلومتر از ۳۴ کیلومتر جاده موسوم به جاده مرگ در محور بندر ترکمن و آق قلا افتتاح شده، ۱۷۰ کیلومتر جاده‌های استان بهسازی شده، ۱۰ دور برگردان ایمن به بهره‌برداری رسیده است.

وی گفت: در حوزه مسکن به صورت متمرکز در جلسه ویدیو کنفرانس با ریاست محترم جمهور ۲۸۵۴ واحد مسکونی تحویل داده شد و در حال حاضر ۳۸ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

زنگانه تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد تبیین امروز یک واجب عینی و نه یک واجب کفایی است و همه باید خدمات ارائه شده را برای مردم بازگو کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۵۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه برق منطقه‌ای تعریف شده و تنها ۲۷۰۰ میلیارد تومان پروژه برقی افتتاح شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه سلامت استان صرف گردیده و در فاصله هفته دولت تا سفر ریاست محترم جمهور به استان ۹۴ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی خواهند داشت. تنها ۱۶۲ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در کلاله هزینه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: برای ترک تشریفات فاز ۶۰۰۰ هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان، صدور مجوز صندوق ملی محیط زیست در طرح ملی گردشگری آشوراده ، سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی آباد کتول، پروژه شیرین سازی آب دریای خزر، مسیر داخل کشور کریدور زمینی بندرترکمن باشی ترکمنستان به شاهرود از اینچه برون به شاهرود، مسیر ریلی اینچه برون-طبس-بندرعباس که یک مسیر موثر در پدافند غیرعامل کشور است ، همراهی بانک‌ها از طریق ماده ۵۶ در پروژه‌های فاضلاب استان، خط انتقال نیروگاه برق علی آباد کتول به شهرک هزار هکتاری اترک، ترک تشریفات مخزن سوخت فرودگاه کلاله و از همه مهمتر توجه به اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان نیازمند مساعدت ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور هستیم.

در دولت سیزدهم ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در گلستان انجام شد

علی نورانی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان هم در این جلسه گفت: در ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم ۱۶۳۰۰ میلیارد تومان کار عمرانی در گلستان انجام شد. در سال قبل درآمدهای مالیاتی استان تحقق ۱۰۴ درصد تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: گلستان رتبه نخست بهره‌وری نیروی کار در کشور را کسب کرده است و در حال حاضر رشد اقتصادی ۳ درصدی را تجربه می کند و ۱۸ هزار شغل ایجاد شده همراه با بیمه تامین اجتماعی را ایجاد کرده است که متوسط این رقم در برنامه ششم توسعه ۱۲ هزار شغل بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان گفت: در ۲ سال قبل ۸۰ مدرسه افتتاح شد، ۶۱ میلیارد برای ۲۱ پروژه ورزشی هزینه شد، ۱۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان های استان و ۳۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب که تنها ۲ هزار میلیارد تومان آن تنها در حوزه آب آشامیدنی صرف شده است که این رقم در ۴ سال اول برنامه ششم ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

نورانی اظهارداشت: در ۲ سال گذشته ۸ هزار تن میگو و ماهی در قفس تولید شده که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی اظهار کرد: کل تسهیلات ارزی ارائه شده به پروژه ها در استان ها ۲۲ میلیارد دلار بوده که متاسفانه سهم گلستان تنها ۵ میلیون دلار یعنی کمتر از ۲ دهم درصد است.

/۵۸۱/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا