مرکزی

مهاجرپذیر بودن ساوه نیازمند امنیت و خدمات است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، علی میرزایی عصر امروز در همایش گرامیداشت روز قانون با اشاره به این‌که توجه جدی به کارگران ضروری است، گفت: این قشر ستون فقرات توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر جایی از قانون ضعف دارد باید با احصا موارد و اصلاح با هم‌اندیشی صاحب‌نظران و متخصصان آن را بررسی و اصلاح کنیم، ضعف در قانون با مجادله و درگیری رفع نمی‌شود.
 فرماندار ساوه  با اشاره به این‌که کشور درگیر جنگ اقتصادی ناشی از توطئه‌های دشمنان است، اظهار کرد: متأسفانه این امر بر معیشت و زندگی اقشار مختلف جامعه تأثیر گذاشته است و نمی‌توان آن را نادیده رفت.

میرزایی بیان کرد: تحریم‌ها سایه سنگینی بر تولیدکننده تحمیل کرده است در تهیه مواد اولیه و در فروش و توزیع کالای تولیدی دچار مشکل می‌شود و این بر مصرف‌کننده و کارگر تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به این‌که نرخ بیکاری در ساوه کم است، گفت: مهاجرت افراد به این شهرستان نیازمند امنیت، خدمات، امکانات و … است و تقاضا برای کار در آن زیاد است و این باعث افزایش قشر کارگر و نیازها مانند مسکن شده است که در حال رایزنی برای تحقق این مهم هستیم.

میرزایی افزود: با فعال شدن بخش تعاونی مصرف در کارخانجات تا حدودی خرید مایحتاج آنان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: مواردی که در خصوص قوانین کار در خصوص کارگری از سوی دبیر اجرایی خانه کارگر با همفکری احصا شود و از سوی استانداری مرکزی، فرمانداری و نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری شود تا اصلاح شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی نیز گفت: در کشور ۷۸۰ هزار نفر کارگر بازنشسته با دریافتی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زندگی می‌کنند.

علیرضا امیری افزود: با این میزان دریافتی نمی‌توان در شرایط تورم زندگی کرد، افزایش تعرفه پزشکی ۱۱۵ درصد افزایش یافته است و بازنشستگان چگونه بتوانند از عهده هزینه درمان برآیند.

وی تصریح کرد: بیمارستان چمران ساوه از وجود متخصصانی مانند سونوگرافی، رادیولوژی و… محروم است و برخی امکانات درمانی آن جوابگوی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ساوه نیست.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری غفلت شده است، افزود: پس از ۱۴ تا ۱۵ سال تصویب این مهم، به معنای واقعی محقق نشده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا آن را پیگیری نمایند.

عضو هیأت مدیره خانه کارگر ساوه نیز گفت: مهمترین مشکل کارگران معیشت آنان است و از بخش تعاونی استفاده می‌شد.

ناصر رحیمی با اشاره به این‌که کارخانجات در این خصوص همکاری ندارند، افزود: هم‌اکنون سه شرکت در این خصوص فعال هستند و  وجود تعاونی در واحد‌های تولیدی و صنعتی در این خصوص می‌تواند بخش عمده دغدغه کارگری را رفع کند.

  انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا