Categories: مرکزی

مهاجرپذیر بودن ساوه نیازمند امنیت و خدمات است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از ساوه، علی میرزایی عصر امروز در همایش گرامیداشت روز قانون با اشاره به این‌که توجه جدی به کارگران ضروری است، گفت: این قشر ستون فقرات توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اگر جایی از قانون ضعف دارد باید با احصا موارد و اصلاح با هم‌اندیشی صاحب‌نظران و متخصصان آن را بررسی و اصلاح کنیم، ضعف در قانون با مجادله و درگیری رفع نمی‌شود.
 فرماندار ساوه  با اشاره به این‌که کشور درگیر جنگ اقتصادی ناشی از توطئه‌های دشمنان است، اظهار کرد: متأسفانه این امر بر معیشت و زندگی اقشار مختلف جامعه تأثیر گذاشته است و نمی‌توان آن را نادیده رفت.

میرزایی بیان کرد: تحریم‌ها سایه سنگینی بر تولیدکننده تحمیل کرده است در تهیه مواد اولیه و در فروش و توزیع کالای تولیدی دچار مشکل می‌شود و این بر مصرف‌کننده و کارگر تأثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به این‌که نرخ بیکاری در ساوه کم است، گفت: مهاجرت افراد به این شهرستان نیازمند امنیت، خدمات، امکانات و … است و تقاضا برای کار در آن زیاد است و این باعث افزایش قشر کارگر و نیازها مانند مسکن شده است که در حال رایزنی برای تحقق این مهم هستیم.

میرزایی افزود: با فعال شدن بخش تعاونی مصرف در کارخانجات تا حدودی خرید مایحتاج آنان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: مواردی که در خصوص قوانین کار در خصوص کارگری از سوی دبیر اجرایی خانه کارگر با همفکری احصا شود و از سوی استانداری مرکزی، فرمانداری و نماینده مجلس شورای اسلامی پیگیری شود تا اصلاح شود.

رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی نیز گفت: در کشور ۷۸۰ هزار نفر کارگر بازنشسته با دریافتی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان زندگی می‌کنند.

علیرضا امیری افزود: با این میزان دریافتی نمی‌توان در شرایط تورم زندگی کرد، افزایش تعرفه پزشکی ۱۱۵ درصد افزایش یافته است و بازنشستگان چگونه بتوانند از عهده هزینه درمان برآیند.

وی تصریح کرد: بیمارستان چمران ساوه از وجود متخصصانی مانند سونوگرافی، رادیولوژی و… محروم است و برخی امکانات درمانی آن جوابگوی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ساوه نیست.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری غفلت شده است، افزود: پس از ۱۴ تا ۱۵ سال تصویب این مهم، به معنای واقعی محقق نشده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا آن را پیگیری نمایند.

عضو هیأت مدیره خانه کارگر ساوه نیز گفت: مهمترین مشکل کارگران معیشت آنان است و از بخش تعاونی استفاده می‌شد.

ناصر رحیمی با اشاره به این‌که کارخانجات در این خصوص همکاری ندارند، افزود: هم‌اکنون سه شرکت در این خصوص فعال هستند و  وجود تعاونی در واحد‌های تولیدی و صنعتی در این خصوص می‌تواند بخش عمده دغدغه کارگری را رفع کند.

  انتهای پیام/


admin

Recent Posts

تهران قدیم | «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟ / عکس‌

«قبرستان ممنوعه تهران» یکی از قبرستان‌های قدیمی و ناشناخته‌ شهر تهران است. در این قبرستان…

13 ساعت ago

ماجرای گم شدن یسنا کوچولو چه بود؟

دختر بچه گمشده در زمین‌های کشاورزی بعد از پنج روز پیدا شد.

13 ساعت ago

کیفیت هوای تهران در صبح روز ۱۴ اردیبهشت

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۴ اردیبهشت) در…

13 ساعت ago

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ بارش باران در این استان‌ها

سازمان هواشناسی با تاکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، از ورود سامانه بارشی جدید…

13 ساعت ago

جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟

دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا…

13 ساعت ago

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس

رییس آموزش و پرورش مهاباد گفت: قاسم رائر حجازی کهنسال‌ترین معلم ایران در این شهرستان…

13 ساعت ago