اصفهان

مهارت‌افزایی و آموزش رویکرد سپاه برای سربازان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی سپاه صاحب‌الزمان، سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان،در مراسم چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) جشنواره جوان سرباز که در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره هر سال به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) در سطح کل کشور برگزار می‌شود و با توجه به اینکه بخش اعظم بدنه نیروهای مسلح را عزیزان سرباز تشکیل می‌دهند این جشنواره هر سال در حال برگزاری است.

وی افزود: این جشنواره در سطح نواحی، یگان‌ها و لشکر و سپس در سطح استانی و نیروهای مسلح برگزار می‌شود و سربازان منتخب و نمونه در عرصه سازندگی، جهاد، علمی، فرهنگی و تخصصی انتخاب می‌شوند.

فدا گفت: رویکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چند سال گذشته هم در جذب و هم در حین خدمت و بعد از خدمت سربازان عزیز بیشتر به سمت مهارت‌افزایی و آموزش سربازان بوده است.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) ادامه داد: همانطور که خانواده‌ها در جریان هستند، محیط خدمت سربازی به برکت انقلاب اسلامی به سمتی حرکت کرده است که سربازان در محیطی مثل دانشگاه، آموزش می‌بینند.

وی افزود: سربازان به دلخواه خود در یگان‌ها پذیرش و جذب و در رده‌های سپاه پاسداران به کارگیری می‌شوند و در حین خدمت دوره‌های مهارت‌آموزی نیز فرا می‌گیرند.

فدا اضافه کرد: این سربازان در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و آی تی آموزش دیده و گواهی دریافت می‌کنند و بعد از خدمت مقدس سربازی می‌توانند مشغول به کار و فعالیت شوند.

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در پایان تصریح کرد: در جشنواره امروز سربازانی داریم که در زمینه علمی ، فرهنگی ، قرآنی و … نمونه و نخبه کشوری و بین‌المللی هستند و امروز از آنها تقدیر به عمل آمد و این سربازان به مراجع بالاتر کشوری معرفی می‌شوند.

دوران سربازی حلقه وصلی است بین دوران جوانی و دوران بعد از خدمت

همچنین در این مراسم حجت‌السلام محمدی جانشین نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اظهار کرد: واژه سربازی واژه بسیار ارزشمندی است که شهید حاج قاسم سلیمانی هم فرمود برمزار من همان واژه سرباز را بنویسید و افتخار و آرزوی ما این است در کنار شما سربازان، سرباز ولایت و اسلام باشیم.

وی افزود: دوران سربازی فرصت و نقطه عطفی در زندگی شما و حلقه وصلی است بین دوران جوانی زندگی اجتماعی و دوران بعد از خدمت مقدس سربازی، آنچه که از فرصت‌ها فراهم است باید استفاده شود، این دوران از یک طرف مورد طمع شیطان است و گفته شده در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است.

محمدی گفت: جهاد با نفس، خودسازی و مراقبت از این مواردی است که در مقابل طمع شیطان قرار دارد و این دوران نقطه امیدی است برای سربازان و خانواده‌ها و جامعه و باید مواظب بود این فرصت جوانی به خصوص حین خدمت با روحیه بسیجی که مورد طمع شیطان است به تعبیر امام سجاد(ع) چراگاه شیطان قرار نگیرد.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ادامه داد: مواظبت، مراقبت و ایجاد آمادگی در خود را که بستر آن فراهم است، ایجاد و تقویت کنیم و خود را از همه جهت مسلح کنیم برای وارد شدن به عرصه و میدان زندگی، در این فرصت جوانی خیلی کارها می‌توان انجام داد و شرط آن استفاده صحیح از فرصت‌های پیش رو است.

وی افزود: دوران جوانی به خصوص در سربازی، دوران هوشیاری است، دوران خواب و غفلت نیست، چرا که این فرصت‌ها به سرعت می‌گذرند و از جمله فرصت‌ها و نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و از جمله سؤالات اولیه ورود به عالم آخرت، این است که عمر خود و جوانی خود را چه کرده‌ای و باید از تمام لحظات استفاده و آن‌ها را قدر بدانیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا