Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مهدی: ناچاریم دربی را شنبه برگزار کنیم/ تماشاگران نمی توانند وارد ورزشگاه بدون گیت شوند - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار ورزشی

مهدی: ناچاریم دربی را شنبه برگزار کنیم/ تماشاگران نمی توانند وارد ورزشگاه بدون گیت شوند

به گزارش خبرنگار ورزشی برگزیده های ایران، سهیل مهدی در مورد بازدید نمایندگان AFC از ورزشگاه‌های کشورمان برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا اظهار داشت: در حال حاضر مشغول بررسی ورزشگاه ثامن مشهد هستیم. پس از آن برای بازدید از زیرساخت‌های اصفهان و ورزشگاه نقش جهان به این شهر می‌رویم. پنجشنبه هم جلسه‌ جمع‌بندی انجام خواهد شد.

وی در خصوص زمان مشخص شدن کشور میزبان جام ملت‌ها گفت: ظاهرا نمایندگان AFC  بررسی شرایط نامزدهای دیگر را هم پیش رو دارند. بعد از ایران به ریاض عربستان می‌روند و از ورزشگاه‌های آنجا هم بازدید خواهند کرد. درنهایت پس از بازدید از کشورهای متقاضی رأی خود را اعلام خواهند کرد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری دربی پایتخت در هفته هشتم لیگ برتر به جای شنبه در روز جمعه وجود نداشت، توضیح داد: خیلی تلاش کردیم این کار اتفاق بیفتد، اما حقیقت این است که اگر این مسابقه را یک روز عقب‌تر می‌آوردیم، تیم‌ها باید با ۴ روز و برخی تیم‌ها هم با ۳ روز استراحت وارد بازی‌ها می‌شدند. این کار منطقی نیست. دربی برای خیلی از مردم خوب کشورمان مهم است، اما ناچار شدیم این بازی را شنبه برگزار کنیم. به دلیل فشردگی مسابقات باید بازی‌ها را برای شروع به موقع لیگ بعدی هر چه سریع‌تر تمام کنیم و به همین دلیل مقداری بدسلیقگی شده، اما باید واقعیت را قبول کنیم که ناچار به این برنامه‌ریزی شدیم.

مهدی اضافه کرد: از فرصت غیبت تماشاگران روی سکوها که برای خود ما خوشایند نیست، استفاده کردیم و به همین دلیل هم دربی پیش رو شنبه برگزار خواهد شد. اگر می‌خواستیم بازی را روز تعطیل برگزار کنیم، در پایان مسابقات زمان کم می‌آوردیم و شاید لیگ ما به واسطه تعطیلات فیفادی و شرایط لیگ قهرمانان آسیا دچار وقفه‌ای طولانی می‌شد.

وی درباره اینکه آیا ساعت ۱۶ برای برگزاری این دیدار مناسب است پاسخ داد: اکنون به سمت سردی هوا و زمستان می‌رویم. اگر دقت کرده باشید در این فصل همیشه بازی‌ها ساعت ۱۵:۳۰ یا ۱۶ برگزار می‌شود. زمان مناسبی را در نظر گرفتیم و اگر می‌خواستیم دربی را ساعت ۱۸ برگزار کنیم، شاید به دلیل برودت هوا از کیفیت مسابقه کاسته می‌شد. محدودیت‌هایی که به تقویم ما تحمیل می‌شود فراتر از موارد مطرح‌شده است.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال خاطرنشان کرد:  در مورد برگزاری مسابقات باید روزها و مناسبت‌هایی که به احترام آنها نباید دیداری را انجام بدهیم در نظر می‌گیریم. همچنین دیدارهای تیم ملی، استراحت تیم‌ها، ایام فیفا و… را پیش رو داریم. به شکل کلی اگر روزهای تعطیل و ایامی که مجاز به برگزاری مسابقات نیستیم را کنار هم بگذاریم، می‌بینیم زمانی برای تقویم شسته و رفته پیدا نمی‌شود. برنامه‌ریزی خیلی سخت شده و ان‌شاءالله با خروج از وضعیت کرونایی تقویم ما هم از این فشردگی دربیاید و چنین مواردی را هم بیشتر داشته باشیم.

مهدی در خصوص اظهار نظر رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی مبنی بر اینکه از ۲۰ آبان حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها سیستماتیک خواهد شد و آیا نامه‌ای در این خصوص به سازمان لیگ ابلاغ شده، پاسخ داد: حدود یک هفته‌ای است کنار نمایندگان AFC هستم و هنوز فرصت نشده با وی در مورد این موضوع صحبت یا جلسه‌ای داشته باشم. برای اجرایی و عملیاتی شدن حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها باید مکاتبات لازم با باشگاه‌ها صورت بگیرد. ورزشگاه‌ها مانند شرایط قبل از پاندمی کرونا باید دارای گیت‌های بلیت‌فروشی الکترونیکی باشند و اگر ورزشگاهی فاقد این تجهیزات باشد، نمی‌توانیم اجازه بدهیم تماشاگران وارد آن شوند، زیرا به واسطه فروش بلیت و کنترل پاندمی کرونا باید بلیت‌فروشی الکترونیکی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم هر باشگاهی ورزشگاهش گیت الکترونیک ندارد، هرچه سریع‌تر برای تجهیز آن به این سیستم اقدام کند. البته در این یک سال می‌توانستند چنین کاری انجام دهند اما اکنون هم باید گیت‌ها را کامل کرده و تجهیزات بلیت‌فروشی را راه‌اندازی کنند تا بتوانیم حضور گرم تماشاگران را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در ادامه گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران در خصوص اینکه با این تفاسیر آیا از نیم فصل لیگ برتر شاهد حضور هواداران در ورزشگاه‌ها خواهیم بود، توضیح داد: با توجه به مجوزهای صادرشده طبیعی است که باید حضور تماشاگران را در ورزشگاه‌ها داشته باشیم و به این موضوع امیدوارم اما بحث اصلی منوط به این است که باشگاه‌ها سازوکار بلیت فروشی الکترونیکی را فراهم کنند تا ما هم کنار آنها قرار بگیریم. با توجه به قرار گرفتن سامانه بلیت فروشی در اختیار باشگاه‌ باید سرعت تنظیم کار را از باشگاه‌ها بخواهیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا