سیاسی

مهدی کروبی تماس گرفت، درخواست تسریع در بررسی بودجه را داشت /علی لاریجانی آمد و پیشنهاد داد مجمع از حق خودش استفاده کند

مهدی کروبی تماس گرفت، درخواست تسریع در بررسی بودجه را داشت /علی لاریجانی آمد و پیشنهاد داد مجمع از حق خودش استفاده کند

به گزارش خبرگزاری برگزیده، متن کامل خاطرات آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید؛

مدیران عقیدتی سیاسی ارتش آمدند. آقای [سیدمحمود] علوی لامردی [رئیس عقیدتی سیاسی ارتش]، گزارش داد و من درباره اهمیت نیروهای مسلح و ارتش و وظایف عقیدتی سیاسی در پرورش ایمان نیروها و معرفی بیشتر نقش ارتش، صحبت کردم. ۴۰۰ دوره از کتاب‌های من را درخواست داشتند. گفتم، به تدریج بدهند. آقایان [مقصود] نعیمی و [محمد] نورقربانی، مسئولان نشر تاریخ و فرهنگ که کتاب‌های کودکان را تهیه می‌کنند، آمدند و درخواست خرید کتاب‌ها از سوی اُرگان‌ها را دارند.

هیئت‌رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس آمدند. درباره موارد اختلاف با شورای نگهبان توضیحات دادند و خواستار تسریع در رسیدگی در مجمع [تشخیص مصلحت نظام] شدند. موضوع مهم‌شان، مخالفت شورا با استقراض از خارج و استانی‌شدن بعضی از اعتبارات است. آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد. پیشنهاد داشت که مجمع از حق خودش استفاده کند و بعضی از اشکالات بودجه را رفع نماید.

آقای دکتر رمضان [عبدالله شَلَح]، رهبر [دبیرکل سازمان] جهاد اسلامی فلسطین و همکارانش آمدند. تحلیلی درباره انتفاضه ارائه دادند و گفتند، به احتمال قوی [آریل] شارون [رهبر حزب لیکود] در اسرائیل پیروز و روند صلح متوقف می‌شود و سرانجام شارون هم نمی‌تواند دور دوم رأی بیاورد و به بن‌بست می‌رسند. درخواست داشتند که جمهوری اسلامی، عنایت بیشتر به [سازمان] جهاد اسلامی داشته باشد و گفتند که آنها صریحاً از سیاست ایران حمایت می‌کنند، ولی حماس حاضر نیست حمایت کند و به همین جهت، کشورهای عربی با جهاد خوب نیستند و به حماس کمک می‌کنند.

آقای [مهدی] کروبی [رئیس مجلس]، تلفنی خواست که مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، در بررسی بودجه تسریع کند. شب با اعضای کابینه با خانواده‌ها، میهمان [آقای حسین کمالی]، وزیر کار [و امور اجتماعی] بودیم.

۲۱۹۲۱۵

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا