خراسان رضوی

مهمترین درس زندگی صدیقه طاهره (س) دفاع از حریم ولایت است

به گزارش برگزیده های ایران به نقل از آستان نیوز، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) که در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم از دوازده بانوی برجسته از جمله آسیه همسر فرعون، مریم مادر موسی(ع) و … یاد شده است ولی هیچکدام از این بانوان از نظر مقام و منزلت به شان و مقام حضرت صدیقه طاهره(س) نمی‌رسند.

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا (س) آنچنان بزرگ و باشکوه بود که پیامبر اکرم(ص) بارها خطاب به ایشان فرمودند «فداها ابوها»، این سخن پیامبر(ص) تنها از روی محبت پدر و فرزندی نبود چرا که طبق آیات قرآن کریم، پیامبر(ص) از روی هوا و به خاطر احساسات حرفی نمی‌زنند و سخن ایشان عین حقیقت است.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: این بانوی بزرگوار در صحنه‌های مختلف صدر اسلام و برای اعتلای دین مبین اسلام نقش آفرینی کردند ولی مهمترین اقدام ایشان دفاع از حریم ولایت و امامت امیرالمومنین(ع) به عنوان خلیفه و جانشین پیامبر اکرم (ص) بود. اقدامات حضرت زهرا (س) در مبارزه با دشمنان اسلام و منافقان نه تنها دفاع از حریم ولایت امیرالمومنین(ع)، بلکه به منزله دفاع از ولایت همه ائمه معصومین(ع) تا دوازدهمین امام معصوم بود.

وی ادامه داد: بعد از رحلت رسول خدا(ص) تمام اهل مدینه به جز عده معدودی از یاران امیرالمومنین (ع) در برابر دشمن سکوت کردند ولی حضرت زهرا(س) یک تنه و در نهایت شجاعت از این امام مظلوم دفاع و در نهایت نیز جان خود را در این راه فدا کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا در برابر جمهوری اسلامی و حکومت ولایت فقیه ایستاده‌اند ولی ملت ایران با تاسی به سیره عملی حضرت زهرا(س) در برابر دشمنان ایستاده و مقاومت می‌کند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا