اصفهان

مهم‌ترین مسأله در حفظ برند و نام فرش کاشان، کیفیت و اصالت فرش است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از کاشان، علی‌اکبر مرتضایی، فرماندار کاشان در نشست هم‌اندیشی رفع موانع تولید شهرستان کاشان، اظهار کرد: صنعتگران و تولیدکنندگان کاشان فقط به‌عنوان صنعتگر و کارآفرین مطرح نبوده بلکه خیرینی هستند که در راستای وظایف اجتماعی خود برای رفع بسیاری از مشکلات جامعه یار و یاور مردم و دولت بوده‌اند.

وی با اشاره به مطرح بودن نام شهرستان به‌عنوان قطب تولید فرش ماشینی کشور گفت: مهم‌ترین مسئله در حفظ برند و نام فرش کاشان، حفظ کیفیت و اصالت فرش است تا بتوانیم در بازارهای جهانی که بازار رقابت است در رتبه نخست بمانیم.

مرتضایی مطرح بودن کاشان به‌عنوان قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی در کشور را یادآور شد و گفت: امروز فقط بخش کوچکی از تولیدات این منطقه درزمینهٔ صنعت نساجی مورد بازدید قرار گرفت درصورتی‌که کاشان سالیان سال به‌عنوان قطب تولید گلاب و عرقیات گیاهی مطرح بوده و صنعتگران بنامی در این زمینه در منطقه کاشان مشغول فعالیت هستند.

فرماندار کاشان در ادامه به موضوع تأمین زمین به‌عنوان مهم‌ترین نیاز و درخواست سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان منطقه اشاره کرد و گفت: تلاش‌های زیادی در سطح استان و مرکز کشور برای پیگیری این موضوع انجام‌شده که نتیجه آن را می‌توان در توسعه شهرک صنعتی امیرکبیر مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه کاشان سالیان سال بالاترین آمارها را در خصوص میزان صادرات و ارزآوری به خود اختصاص داده اما این میزان از توسعه اصلاً راضی‌کننده نیست.

مرتضایی تأمین زمین و زیرساخت‌ها و تسهیلات موردنیاز با در نظر گرفتن فرصت تنفس کافی برای سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و گفت: همیشه در این راه مشکلاتی به وجود می‌آید که غیرقابل‌پیش‌بینی است و رفع آن‌ها با توجه به قوانین و مقررات کشور در محدوده اختیارات ما به‌عنوان نماینده دولت نیست.

رئیس شورای اداری شهرستان کاشان اضافه کرد: برای تسهیل در کلیه امور به‌ویژه تولید و اشتغال لازم است تفویض اختیار بیشتری به شهرستان کاشان انجام بگیرد و از طرفی نیز بازپرداخت وام‌ها، مالیات و… از سوی تولیدکنندگان را تا حد امکان تقسیط شود تا اشتغالی که در کشور به دنبالش هستیم به‌طور واقعی رقم بخورد و درنهایت باید کاری کنیم که تولیدکننده به‌جز تولید و حفظ کیفیت محصولش و رساندن آن بدون واسطه به مشتری و مصرف‌کننده دغدغه و مشکل دیگری نداشته باشد.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا