اخبار ورزشی

موتورسواری عموزاد بعد از قهرمانی در ولادی قفقاز/ طلایی شدن در وزنِ برادر

موتورسواری عموزاد بعد از قهرمانی در ولادی قفقاز/ طلایی شدن در وزنِ برادر

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برگزیده های ایران، تیم منتخب کشتی آزاد ایران با ۱۰ کشتی‌گیر طی روزهای ۵ و ۶ مرداد در ولادی قفقاز در جام مشترک‌المنافع شرکت کرد که حاصل آن مدال طلای محمدعلی عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم و دو برنز هادی وفایی‌پور در ۸۶ کیلو و امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم بود.

یاسین رضایی در وزن ۶۱ کیلوگرم، آرمین حبیب‌زاده و کیان محمودجانلو در وزن ۶۵ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور و عرفان الهی در وزن ۷۴ کیلوگرم، سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم و مهدی حاجیلوئیان در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز بدون مدال به کار خود در این تورنمنت خاتمه دادند.

عموزاد تنها صدرنشین ایرانی آخرین رنکینگ UWW/ صعود نخودی و سقوط یزدانی و تیلور

 

براساس این گزارش، سه، دو و یک هزار دلار از سوی روس‌ها به نفرات اول، دوم و سوم اختصاص پیدا کرد، ضمن اینکه علاوه بر کشتی‌گیران، مربی قهرمان اوزان دهگانه نیز هزار دلار جایزه گرفت.

محمدعلی عموزاد که پیش از این در مصاحبه‌ای به خبرنگار برگزیده های ایران گفته بود دوست ندارد هیچ‌وقت با برادر دوقلویش رحمان کشتی بگیرد، در وزنی که برادرش سال ۲۰۲۲ قهرمان جهان شده است، مدال طلا را به خود اختصاص داد، آنهم در شرایطی که تا ثانیه‌های پایانی کشتی را باخته بود. او در آخرین لحظات موفق به خاک کردن حریف روس خود در فینال شد و بعد از قهرمانی ژست موتورسواری گرفت که این صحنه‌ها توجه پیج‌های کشتی روسیه را در پی داشت.

محمدعلی در تورنمنتی قهرمان شد که بیشتر شرکت‌کنندگان آن کشتی‌گیران روس بودند. در چرخه انتخابی تیم ملی، رحمان عموزاد نفر اول وزن ۶۵ کیلوگرم شد. او قرار بود به‌عنوان طلایی سال گذشته ابتدا در یک تورنمنت بین‌المللی شرکت کند و بعد از آن در مرحله آخر انتخابی تیم ملی حضور داشته باشد که با آسیب‌دیدگی پیمان بیابانی به‌عنوان نفر اول مسابقات کشوری، رحمان عموزاد راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد و با کسب مدال طلای این رقابت‌ها، به عضویت تیم ملی در مسابقات جهانی درآمد.

بازگشت طلایی عبدالرشید سعدالله‌اف و شکست قهرمان المپیک/ سیداکوف بلگراد را از دست می‌دهد؟

 

در ادامه نیز محمدرضا شاکری عضو تیم ملی جوانان در جام تختی قهرمان این وزن شد و محمدعلی عموزاد که پیمان بیابانی را از دور رقابت‌ها حذف کرده بود، در جایگاه سومی قرار گرفت.

شاکری دهه سوم مرداد ماه تیم ملی جوانان را در وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات جهانی اردن همراهی خواهد کرد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا