هرمزگان

موج‌شکن‌های مردمی هرمزگان برای بهره‌برداری ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، مدیران کل شیلات هرمزگان و  بنادر و دریانوردی استان با حضور معاونین و مسئولان ادارات خود در محل اداره کل شیلات هرمزگان دیدار و در راستای تعامل و هم افزایی بیشتر و همچنین مرتفع سازی مسائل و مشکلات موجود دیدار کردند.

در این دیدار مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به وجود ۲۳ موج شکن مردمی خام در استان هرمزگان گفت: این موج شکنها خام بوده و صرفا دارای دو بازو سنگی هستند و هیچگونه امکانات و تجهیزات بندری ندارند و برای تجهیز و تکمیل و بهره برداری آن حداقل ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی نیاز است و بدون این امکانات قابلیت بهره برداری ندارند.

وی هدف و اولویت سازمان شیلات ایران از تحویل گیری این موج شکن‌ها را پشتیبانی از مزارع ماهی در قفس عنوان کرد و بیان داشت: همزمان با تحویل گیری، مستند سازی موج شکن‌ها و اراضی پسکرانه در حال اقدام است.

دریایی همچنین در این نشست همکاری برای وصول مطالبات و عوارض دولتی و هم افزایی برای خدمات رسانی بین این دو اداره کل، تشکیل کارگروه‌های تخصصی و نشست‌های رفع موانع متوالی و منظم را پیشنهاد داد که با موافقت  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همراه شد.

مدیرکل شیلات همچنین بر همکاری لازم در راستای تجهیز شناورهای صیادی به سیستم های ایمنی دریانوردی در راستای ارتقای امنیت دریاروی و همچنین کمک مضاعف به نظارت بر تردد شناورهای صیادی  با توجه به مصوبات  کمیسیون امنیت دریانوردی تاکید کرد.

در ادامه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز گفت: بنادر صیادی و موج شکن‌‌های مردمی با هدف  ارائه خدمات به بومیان و جامعه صیادی و آبزی‌پروری دریایی است و  امیدواریم که فرایند واگذاری با توجه به ضرورت این امر به سرعت صورت گیرد.

علیرضا محمدی کرجی ران همچنین آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی را در خصوص صدور پروانه بهره‌برداری بنادر با تعامل و همکاری دوجانبه و بازدید مشترک از بنادر را اعلام و خاطرنشان کرد: در رابطه با تعیین تکلیف مالکیت و بهره برداری از اسکله  جزیره هرمز هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام شود تا بتوانیم با طرح جامع خدمت رسانی بهتری به مردم و جامعه صیادی در این جزیره داشته باشیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا