خوزستان

موزه آبادان به سیستم امنیتی جدید مجهز شد

موزه آبادان به سیستم امنیتی جدید مجهز شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خوزستان، سیدشمس‌الدین نوربخش غفاری با بیان این‌که سیستم امنیتی جدید موزه آبادان تکمیل و راه‌اندازی شده است افزود: افزون بر بروزرسانی سامانه‌ها و تجهیزات امنیتی، مشکلات و نواقص موزه نیز ابتدا شناسایی و سپس مرمت و بازسازی شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: هزینه مرمت و ساماندهی موزه آبادان از محل اعتبارات ملی میراث‌فرهنگی تخصیص یافت.

وی افزود: در سیستم امنیتی جدید، ضمن اصلاح بخش‌های فرسوده نسبت به بروزرسانی سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌تر اقداماتی انجام شده است.

وی تأکید کرد: هدف از اقدامات صورت‌گرفته، حفاظت هرچه بیشتر و بهتر از این موزه تاریخی است. قابل ذکر است که موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی ایران است. این موزه در سال ۱۳۳۸ با مجموعه آثاری از دوره ماقبل تاریخی، تاریخی و آثاری ‌از دوره‌های متأخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنرهای سنتی گشایش یافت. موزه آبادان در محله بوآرده شمالی در ضلع جنوب‌غربی دانشکده نفت‌آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع توسط علی هانیبال و با همکاری شرکت نفت آبادان تأسیس شد و در سال ۱۳۴۰ بهره‌برداری شد.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا