بین الملل

موساد در حال بررسی عمیق جزئیات پاسخ حماس به توافق آتش‌بس در غزه است

موساد در حال بررسی عمیق جزئیات پاسخ حماس به توافق آتش‌بس در غزه است

به گزارش برگزیده،  دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که تل‌آویو پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس را از میانجیگران دریافت کرده است.

طبق نوشته روزنامه رای الیوم، در این بیانیه آمده است: پاسخ حماس توسط میانجی قطری به موساد داده شد و جزئیات آن توسط مقامات شرکت کننده در مذاکرات به طور دقیق بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا، موساد نیز تایید کرد که پاسخ حماس را دریافت کرده است.

سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درحال بررسی پاسخ حماس به طرح نشست پاریس است.

در همین راستا، چند مقام صهیونیست مدعی شدند که حماس در پاسخ به پیشنهاد نشست پاریس شروط غیر ممکنی را مطرح کرده و در واقع پاسخ این جنبش «نه» بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از مقامات صهیونیست نوشت: «اسرائیل در حال تجزیه و تحلیل واکنش حماس به توافق تبادل اسرا و تدوین یک پاسخ رسمی است.»

مقامات بلندپایه صهیونیست در این باره اظهار کردند: پاسخ حماس دریافت شده است و طولانی و مفصل است. نخست‌وزیر و سایر مقامات ارشد اکنون در حال بررسی جزئیات هستند و پس از آن می‌توانیم بگوییم که آیا پیشرفت در مذاکرات امکان پذیر است یا خیر.

در همین راستا، «نیر دووری» خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره برداشت صهیونیست‌ها از پاسخ حماس گفت: وضعیت کمی خوش بینانه است.

همچنین «محمد مجادله» خبرنگار شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع گفت: برخی نکات کاملاً رد شده و برخی دیگر می‌توانند برای ادامه مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

جنبش حماس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد پس از رایزنی با رهبران حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین پاسخ خود را درباره این پیشنهاد به مصر و قطر ارائه کرده است.

حماس اعلام کرد با طرح پیشنهادی نشست پاریس با روحیه مثبت برخورد کرده است با این هدف که شامل آتش‌بس کامل، پایان دادن به جنگ غزه، بازسازی آن، لغو محاصره این باریکه و تبادل اسرا باشد.

پس از آن «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه و نخست‌وزیر قطر در مکنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آنتونی بلینکن» در دوحه اعلام کرد که پاسخ حماس را برای صهیونیست‌ها ارسال کرده است.

شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا روز دوشنبه ۹ بهمن گزارش داد، مذاکره‌کنندگان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر در پاریس بر سر چارچوبی برای تبادل جدید اسرا به توافق رسیده‌اند. پس از این خبر، اسماعیل هنیه اعلام کرد طرح پیشنهادی نشست پاریس را تحویل گرفته و آن را بررسی خواهد کرد.

بر اساس توافق، اسرای آمریکایی و صهیونیستی باقی‌مانده به صورت مرحله‌ای آزاد می‌شوند که از زنان و کودکان شروع می‌شود. این توافق شامل توقف تدریجی درگیری‌ها، ارسال کمک‌ها به غزه و آزادی اسرای فلسطینی است.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک مقام بلندپایه این رژیم گزارش دادند، نشست پاریس میان رژیم صهیونیستی، آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات تبادل اسرا با جنبش حماس روز یکشنبه هشتم بهمن به پایان رسید و پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا