البرز

مُهر انتقاد عضو شورای شهر کرج بر روند خرید غیرقانونی اتوبوس‌های برقی/ ابهام در فعالیت اتوبوس‌ها!

مُهر انتقاد عضو شورای شهر کرج بر روند خرید غیرقانونی اتوبوس‌های برقی/ ابهام در فعالیت اتوبوس‌ها!

به گزارش برگزیده از البرز، علی قاسم پور در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین (س) با اشاره به قرارداد منعقد شده برای خرید اتوبوس های برقی اظهارداشت:‌ تمام اشکالاتی که قبلا در خصوص اتوبوس های برقی بیان شده هنوز در این قرارداد وجود دارد و قوانین و مقررات رعایت نشده اند و استنادات قانونی در آن دچار اشکال هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار کرج اذعان کرد: شما برای انعقاد قرارداد هم در حوزه تفویض و هم در نحوه هزینه کرد بدون ردیف در این سطح اختیارات قانونی نداشتید حتی کوچکترین کسانی که ردیف و بودجه را می شناسند و با آن کار کرده اند می دانند که ردیف و بودجه یعنی برنامه برای یک سال آینده و این موضوع برای بازی نیست، بی شک تغییر در ردیف ها طبق قانون نیازمند مصوبه تصویب کنندگان آن هاست.

قاسم پور با اشاره به اینکه از آخرین تذکر به شهرداری دیگر پاسخی به شورا ارسال نشده و تلاشی هم برای پاسخ و توضیح دادن صورت نگرفته است، عنوان کرد: آقای شهردار قطعا مسوولیت تمام اقدامات شما با خودتان است و نوک پیکان پرسش ها نیز شما هستید ؛ علیرغم تمام انتقادی که به نحوه مدیریت شما در شهر دارم اما راضی به ضربه شدید به شما نیستم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: بر اساس قرارداد، هفته اول آذر ماه باید ۲۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری کرج تحویل داده می شد اما اکنون حدود یک ماه از آن موعد گذشته و خبری از این اتوبوس ها نیست. همچنین قرار بود در مرحله دوم ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز در هفته اول دی ماه تحویل شوند؛ دو روز دیگر این هفته به اتمام می رسد و هنوز این اتوبوس ها تحویل و وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نشده اند.

وی افزود: ممکن است بگویید هنوز هزینه این اتوبوس ها پرداخت نشده که بتوانیم آن ها را تحویل بگیریم، در صورتی که قرار بود از اوراق مشارکت استفاده شود و پولی پرداخت نشود؛ خرید این اتوبوس ها در حالی صورت گرفت که هیچ تحقیقی در خصوص زیرساخت های آن و محل شارژ و سایر مسائل مربوطه انجام نشد بر فرض ورود این دستگاه ها، آن ها باید روزی ۱۲ کیلومتر پیمایش کنند و در جاده ملارد شارژ شوند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بر این اساس هر دستگاه اتوبوس باید برای شارژ شدن ۳۰ دقیقه از خط خارج شود، خاطرنشان کرد: این اتوبوس ها در هیچ جا امتحان خود را پس نداده اند و زیرساخت، تعمیرگاه، راننده و اپراتور و … نیز برای آن ها ندارید. پس از تحویل آن ها ۸۰ نفر باید برای اپراتوری و رانندگی این اتوبوس ها آموزش ببینند.

قاسم پور تاکید کرد: ظاهرا امروز نامه استاندارد این دستگاه ها زده شده اما به دست ما نرسیده است و من کماکان نگران هستم که آن ها شماره نشوند زیرا شماره نشدن اتوبوس ها مسبوق به سابقه است اما در مجموع امیدوارم این اتوبوس ها بتوانند به مردم خدمت رسانی خوبی داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: ما با پول مردم، هزینه دو اتوبوس را پرداخت کرده و یک اتوبوس خریداری کرده ایم. به نظرم این اقدام به صرفه و صلاح مردم نیست و هدف کامل، خدمت نبوده یا هدف خدمت، کامل نبوده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا