سمنان

مکاتبه با وزارت راه برای تأمین لاستیک استان سمنان/ کمبود کالا در بازار پذیرفته نیست

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سمنان اظهار کرد: جلسات ستاد تنظیم بازار استان باید به‌صورت هفتگی و با دستور کار مشخص برگزار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: نبود کارکرد درست از سوی برخی دستگاه‌های متولی امر، باعث ایجاد ناهماهنگی در عرضه و نهایتاً کمبود کالا در بازار خواهد شد و قصور از هیچ یک از دستگاه‌های متولی امر در حوزه کالاهای اساسی موردنیاز مردم در کف بازار که منجر به کمبود اقلام شود، به‌هیچ‌عنوان قابل‌قبول نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی امر تنظیم بازار نظارت‌ها را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌های متولی امر تنظیم بازار، از طریق بازدید میدانی، با متخلفان در حوزه عرضه کالاهای اساسی در بازار برخورد کرده و نیاز بازار را تأمین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: مقدمات لازم به جهت هماهنگی به‌منظور خرید میوه شب عید برای استان از هم‌اکنون از طریق مبادی امر صورت گیرد تا در زمان موعد با مشکلی در این حوزه مواجه نباشیم.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه دولت بر برگزاری هفتگی جلسات تنظیم بازار در استان‌ها تأکید دارد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی داخل استان، می‌توانند امور درونی مرتبط با تنظیم بازار را با یک انسجام و هماهنگی کامل به پیش ببرند و چرخه عرضه و تقاضا را در استان بهبود بخشند.

وی افزود: کیفیت، قیمت، وزن مناسب و عرضه مطلوب کالاها از مؤلفه‌های اصلی و اساسی تنظیم بازار است و برای تحقق این مهم باید نظارت‌ها افزایش یافته و ضمن ایجاد تناسب بین جرم و جریمه، برخورد بازدارنده صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تأکید کرد: ذخیره‌سازی مناسب و مطلوب مواد پروتئینی در غرب، شرق و مرکز استان از طریق به‌کارگیری سردخانه مجهز امری ضروری است و باید موردتوجه قرار گیرد.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه قیمت لاستیک به‌عنوان یک کالای اساسی در بخش حمل و نقل، امری حائز اهمیت است، گفت: پیگیری و مکاتبات لازم به‌منظور تأمین لاستیک برای مصرف داخل استان سمنان از طریق وزارتخانه راه و شهرسازی توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا