مرکزی

مکتب حاج قاسم الگوی همه باشد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک سید محمد هاشمی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی به دلیل ایمانی که به عدالت و حقانیت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی داشت جان خود را فدا کرد، ملت ایران و همه کسانی که از این شهادت غصه خوردند و دل‌سوخته وی شدند باید مکتب حاج قاسم را الگوی خود قرار دهند و راه و روش سردار دل‌ها را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه باید از گنج جمهوری اسلامی مراقبت و محافظت کنیم افزود: نباید فراموش ‌کنیم که حاج قاسم سلیمانی کجا بود و برای چه جنگید؟ حاج قاسم بارها گفته بود ایران حرم است پس باید از این حرم دفاع کنیم.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان دیار آفتاب زادگاه امام خمینی (ره) است ادامه داد: قوام و جان دوباره شیعه در عصر حاضر مدیون امام راحل هستند.

هاشمی با بیان اینکه جوانان امروز سرمایه‌های کشور در عرصه فرهنگ و هنر هستند تأکید کرد: باید از این ظرفیت بزرگ و مستعد بهترین بهره را برد و استعدادها را کشف و نسبت به کادرسازی آنان اقدام کرد.

استاندار مرکزی نیز گفت: نیازمند نقشه‌ راه منسجم فرهنگی برای رسیدن به وضعیت مطلوب فرهنگی در استان مرکزی هستیم.

فرزاد مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه گفتمان حاکم بر نظام استان و راهبردهای آن مسئله محور است ادامه داد: در این نظام با شناخت موانع و مسائل و وضعیت مطلوب، از آسیب‌ها و پیامدهای موانع فاصله گرفته و به علت بروز این آسیب‌ها پرداخت.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: با تمام وجود به گفتمان مسئله محوری اعتقاد داریم و با تشکیل اتاق فکر با نخبگان علیرغم کاستی‌های موجود با اصلاح فرآیندها وضعیت را بهبود خواهیم داد.

سینا دلشادی بیان کرد: نسبت به تمام استعدادهای فرهنگی در تمام نقاط استان مسئولیم و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان باید تجمیع شده و به اهالی فرهنگ بسپاریم.

وی افزود: اعتقاد دارم هنر می‌تواند به شادی و امید منجر شود و همه باهم باید برای اعتلای ارزش‌های دینی و قرآنی تلاش کنیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امیدوارم در پایان مسئولیتم این استان قطب فرهنگ و هنری کشور و خمین هم قطب  جهان اسلام بشود اضافه کرد: با تمام وجود آنچه تجربه کردم را در اختیار مردم و جوانان این استان قرار خواهم داد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا