اخبار روز

مکرون ایران را تهدید کرد/ نتانیاهو: تحریم‌های ایران تشدید شود

مکرون ایران را تهدید کرد/ نتانیاهو: تحریم‌های ایران تشدید شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون در دیدار با نتانیاهو در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که ادامه توسعه برنامه هسته‌ای ایران عواقب جدی برای این کشور خواهد داشت.

رئیس جمهور فرانسه همچنین آنچه را که شتاب دادن ایران به برنامه هسته‌ای خود توصیف کرده، محکوم کرد.

مکرون و نتانیاهو همچنین نگرانی شدید خود را نسبت به آنچه که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه خواندند، ابراز کردند.

رئیس جمهور فرانسه در این دیدار با ادعای حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، گفت که ایران در معرض تحریم‌ها و انزوای فزاینده است.

وی در ادامه بر اهمیت پرهیز از هرگونه اقدامی که می‌تواند منجر به تشدید خشونت بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها رشود، تاکید کرد.

از سوی دیگر دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که نتانیاهو پنجشنبه شب با مکرون درباره اقدامات ممکن برای بازدارندگی ایران در خاورمیانه گفتگو کرده است.

بر اساس بیانیه‌ای که دفتر نتانیاهو منتشر کرد، دو طرف به تفصیل درباره آنچه که راه‌های مقابله با تهدید هسته‌ای ایران خوانده شده، گفتگو کردند.

این بیانیه می‌افزاید که نتانیاهو بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای بازدارندگی ایران و نیروهای متحدش در خاورمیانه تاکید کرده است.

وی خواستار اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران و قرار دادن سپاه پاسداران ایران در فهرست تروریسم اتحادیه اروپا شد.

دو طرف همچنین در مورد وضعیت منطقه، لزوم حفظ ثبات به ویژه در لبنان و همچنین موضوع گسترش صلح بین (رژیم) اسرائیل و کشورهای عربی گفت وگو کردند.

پس از دیدار با مکرون، نتانیاهو قصد دارد با بازرگانان و تجار و جامعه یهودی فرانسه دیدار کند.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا