آذربایجان شرقی

میانگین هزینه درمان هر بیمار کرونایی ۹ میلیون تومان است/ ۴ هزار بیمار خاص آذربایجانی تحت پوشش بیمه سلامت با هزینه ۶۰ میلیارد تومان

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، وحید مجیدی امروز در دیدار با حجت الاسلام المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز به مناسبت هفته بیمه سلامت با تاکید بر اهتمام ویژه بیمه‌ سلامت در خدمت‌رسانی به بیماران خاص اظهار داشت: در حال حاضر حدود چهار هزار بیمار خاص در استان وجود دارد که شامل بیماری‌های ام اس، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه  تحت پوشش بیمه سلامت  می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه تقریباً تمام خدمات ارائه شده به این بیماران به صورت رایگان صورت می‌گیرد، تشریح کرد:هزینه درمان این بیماران در ماه چیزی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است که تمام این هزینه‌ها را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

مجیدی اضافه کرد: تنها در سال گذشته مبلغی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص از طرف سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در ادامه با اشاره به اینکه دکتر ناصح، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت تاکید خاصی بر درمان بیماران سرطانی دارد، افزود: طی هفته گذشته مدیر عامل برای برقراری امتیازات ویژه برای این بیماران اعلام آمادگی کرده‌ است.

وی همچنین از تعهد بیمه سلامت در رابطه با خدمت‌رسانی به بیماران اوتیسم، خدمات توانبخشی و کاردرمانی خبر داد.

 مجیدی در ادامه با اشاره به اهمیت بیمه سلامت همگانی گفت: اگر وزارت بهداشت در کنار بیمه سلامت در اجرای طرح بیمه سلامت همگانی پیش قدم شود، قطعا اقدامات خوبی در این زمینه صورت می گیرد.

وی ادامه داد: افرادی که دارای بیمه سلامت همگانی هستند تنها با پرداخت سه هزار تومان هزینه سالانه می توانند در مواقع بحرانی و حاد از خدمات رایگان بیمه سلامت استفاده کرده و تنها ۱۰ درصد هزینه درمان خود را پرداخت کنند.

مجیدی خدمت رسانی به مردم و به خصوص اقشار کم درآمد را وظیفه ذاتی بیمه سلامت دانست و افزود: متاسفانه انعکاس اخبار منفی در جامعه بیشتر از اخبار مثبت صورت می گیرد این در حالی است که باید خدمات مهمی که در زمینه حوزه سلامت انجام می شود نیز مطرح شود.

 وی به نقش حمایتی سازمان بیمه سلامت در درمان بیماران کرونایی تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر خدمات تست کرونا در این سازمان به صورت رایگان انجام می شود، همچنین افراد تحت پوشش بیمه سلامت بدون نیاز به مراجعه به پزشکان متخصص می توانند تنها با درخواست پزشکان عمومی واقع در درمانگاه های دولتی برای دریافت خدمت سی تی اسکن مراجعه کنند.

 مجیدی تاکید کرد: میانگین هزینه درمان هر بیمار کرونایی برای بیماران بیمه سلامت بالغ بر ۹ میلیون تومان است که تقریباً دو برابر هزینه درمان سایر بیماران است.

 وی همچنین از اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع از مهر ماه سال جاری در استان خبر داد و افزود: تا این لحظه حدود ۱۸۰ پزشک در این طرح ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد به ۲۸۰ نفر نیز برسد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا