اصفهان

میدان امام رخت حماسه بر تن می‌کند/ مهمترین برنامه‌های گرامیداشت حماسه ۲۵ آبان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، مجتبی شاهمرادی رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان صبح امروز در نشست خبری رویداد «۳۷۰ رود بی‌پایان» اظهار کرد: سیاست‌های مدیریت جدید شهری و شورای شهر ایجاد شور و نشاط فضای شهری است و برای تجلی آن در خیابان‌های شهر، برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مختلفی شده که در هر ماه روید‌اهای گوناگونی داشته باشیم تا شهروندان به واسطه آن‌ها زیست فرهنگی بهتری داشته باشند و به تاریخ، فرهنگ و وقایع اصفهان بپردازیم، پرداختن به نقاط هویتی اصفهان از اولویت‌هاست. 

وی با بیان اینکه گرامیداشت ۲۵ آبان‌  امسال نیز برقرار است، توضیح داد: رویکرد شهردار و و مدیریت شهری، محله‌محوری است و تلاش شده برنامه‌هایی را هم در دل محلات و هم در سطح شهر داشته باشیم؛ در حوزه محلات تجربه خوبی را سال گذشته در یکی از مناطق شهری داشتیم که خانواده‌هایی که شهیدی را در ۲۵ آبان داشتند، شناسایی کردیم. 

شاهمرادی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که تکریم خانواده شهید، جدای از تاکیدات دینی، از این جهت که ساکنان محله، خانواده شهید را پناهگاه و مرجعی می‌شناسند، مهم است، خاطرنشان کرد: شناخت جوانان و نوجوانان از شهدای آن محل از جمله اهدافی است که امسال در برنامه‌ها دنبال می‌شود.

 

برگزاری رویداد «شهید کوچه ما روشنایی شهر است» در محلات اصفهان

رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان این نکته که رویداد ۲۵ آبان که در مکان تاریخی و جهانی میدان امام رخ داده به گمان بسیاری از کارشناسان می‌تواند در تاریخ بدرخشد، تصریح کرد: با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده‌های شهدا که در قید حیات بودند، شناسایی شدند و رویداد «شهید کوچه ما، روشنایی شهر است» طراحی شده که آذین‌بندی و مراسم تجلیل از خانواده شهدا با رضایت خودشان برگزار خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه حداقل ۳۷۰ چراغ در مناطق مختلف شهری به این واسطه روشن شود، بیان کرد: ۲۵ آبان‌ روز حماسه و ایثار اصفهان است، ولی تمرکز فقط روی ۳۷۰ شهید نیست و اگر شهید شاخصی در محلات بوده بسته به توان و فضای  محله، تجلیل از خانوده‌ شهدا، سر زدن به آن‌ها ‌با حضور مدیران منطقه و شواری شهر در این ایام صورت می‌گیرد.

شاهمرادی با اشاره به اینکه با پس‌زمینه‌ای واحد، پل ۲۵ آبان و معابر شهری آزین‌بندی خواهد شد و تلاش بر این است این حماسه در سطح شهر احساس شود،گفت: از جمله اقدامات انجام‌شده برای این روز، تولید تندیسی برای تقدیم به خانواده شهدا، تولید کتابچه معرفی حماسه ۲۵ آبان و تولید سرودهای مناسب این روز است که در این ایام رونمایی خواهد شد تا  نسل جوان بهتر با این حماسه آشنا شوند و در ذهن آنها ماندگار شود. 
  
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه مرکز ثقل این اتفاق میدان امام(ره) است، به رویداد بزرگ شهری اشاره کرد و توضیح داد: رویداد شهری بزرگ به مدت ۴ شب در میدان امام طراحی شده و با همت گروه‌های هنری مختلف برگزار می‌شود، فضاسازی خاصی در میدان امام شده  و میدان امام رخت حماسه بر تن می‌کند و تلاش می‌شود آسیبی به آثار تاریخی وارد نشود، نورپردازی به کمک نور و صوت و نمایش هر شب به مدت یک ساعت در میدان امام برپا خواهد شد و خانواده محور است.

وی با بیان اینکه این برنامه از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در میدان امام برگزار می‌شود، بیان کرد: زمان برنامه به دلیل محدودیت‌های شبانه و سردی هوا کوتاه است، مخاطب اصلی رویداد به طور ویژه جوانان و نوجوانان است. 

شاهمرادی با اشاره به رونمایی از تولید دو اثر از هنرمندان شهر با موضوع حماسه و ایثار اصفهان گفت:باید برای اتفاقات این چنینی هر سال برنامه و آثار هنری برای ماندگاری آنها داشته باشیم. 

معاون فرهنگی شهردار اصفهان بیان کرد: اولین بار در اصفهان است که رویدادی به این وسعت در مناطق شهری و محلات شکل می‌گیرد و از روح بلند شهدا مدد می‌طلبیم.

وی با اشاره به رونمایی و ثبت تمبر یادبود حماسه ۲۵ آبان، تصریح کرد: آثار هنری می‌تواند بازتاب‌ خوبی داشته باشد، این رویداد باید تبدیل به رویداد سالانه شود، در کشورهای دنیا رویدادهای هویتی وجود دارد که برایش مهمان دعوت می‌کنند و لازمه این کار این است که ما از ابزار هنر برای ماندگاری این حماسه عظیم در اصفهان بهره ببریم.

به گزاش برگزیده های ایران، در پایان این مراسم از پوستر رویداد ۳۷۰ رود بی‌پایان رونمایی شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا