چهارمحال و بختیاری

میراث مکتوب چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری می‌شود

احمد فرهادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در طرح کتابخوانی رضوی تاکنون ۲۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند که تا پایان آذرماه  فرصت شرکت در این طرح وجود دارد و در تلاش برای بالا بردن سطح جوایز طرح هستیم.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: جهت برقراری عدالت آموزشی در سطح ملی تفاهم‌‌نامه تخصیص کتاب به کتابخانه‌‌های استان منعقد شده که بخشی از آن توسط خیرین جذب شده است.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۷ هزار مترمربع زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی استان تخصیص یافته است که جزو پروژه‌های مصوب استانی بود و ردیف بودجه‌ای داشت که در سفر اخیر کمیسیون فرهنگی به استان پیگیری کردیم و این مطالبه زنده استان در بخش فرهنگی است.

فرهادی عنوان کرد: در بخش میراث مکتوب در سطح کشور پایگاه‌‌های اطلاعاتی وجود دارد که اطلاعات و میراث مکتوب استان در آن جمع‌آوری شده است و در صدد هستیم هر مطلب و میراث مکتوب در خصوص استان جمع‌آوری و نگهداری شود که پیش از آن باید شرایط  نگهداری آن‌ها فراهم شود.

سرپرست نهاد کتابخانه‌ای عمومی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: در یک سال و نیم گذشته نهاد کتابخانه‌ها در بخش نسخ خطی ورود کرده و پایگاه خاص  آموزش خواندن و نگهداری نسخ خطی را راه‌اندازی کرده‌‌ایم که نسخه‌برداری هنوز تمام نشده است و تمام نسخ باید الکترونیکی شوند تا در کل کشور قابل دسترسی باشند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا