میراث مکتوب چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری می‌شود

احمد فرهادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در طرح کتابخوانی رضوی تاکنون ۲۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند که تا پایان آذرماه  فرصت شرکت در این طرح وجود دارد و در تلاش برای بالا بردن سطح جوایز طرح هستیم.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: جهت برقراری عدالت آموزشی در سطح ملی تفاهم‌‌نامه تخصیص کتاب به کتابخانه‌‌های استان منعقد شده که بخشی از آن توسط خیرین جذب شده است.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۷ هزار مترمربع زمین جهت ساخت کتابخانه مرکزی استان تخصیص یافته است که جزو پروژه‌های مصوب استانی بود و ردیف بودجه‌ای داشت که در سفر اخیر کمیسیون فرهنگی به استان پیگیری کردیم و این مطالبه زنده استان در بخش فرهنگی است.

فرهادی عنوان کرد: در بخش میراث مکتوب در سطح کشور پایگاه‌‌های اطلاعاتی وجود دارد که اطلاعات و میراث مکتوب استان در آن جمع‌آوری شده است و در صدد هستیم هر مطلب و میراث مکتوب در خصوص استان جمع‌آوری و نگهداری شود که پیش از آن باید شرایط  نگهداری آن‌ها فراهم شود.

سرپرست نهاد کتابخانه‌ای عمومی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: در یک سال و نیم گذشته نهاد کتابخانه‌ها در بخش نسخ خطی ورود کرده و پایگاه خاص  آموزش خواندن و نگهداری نسخ خطی را راه‌اندازی کرده‌‌ایم که نسخه‌برداری هنوز تمام نشده است و تمام نسخ باید الکترونیکی شوند تا در کل کشور قابل دسترسی باشند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲


admin

Recent Posts

تصاویر | بازسازی عجایب هفت‌گانه با هوش‌ مصنوعی

اخیرا هوش‌ مصنوعی توانسته‌ است، عجایب هفت‌گانه دنیای باستان را بازسازی کند.

24 ثانیه ago

اسامی ۳ ساختمان‌ ناایمن تهران اعلام شد

کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در راستای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران از…

58 ثانیه ago

اعلام آمار فوتی‌های حوادث جوی از ابتدای سال تا ۱۵ اردیبهشت

رییس اورژانس کشور از فوت ۳۹ نفر از ابتدای فروردین تا ۱۵ اردیبهشت به دلیل…

2 دقیقه ago

آزاد ارمکی: ما هیچ وقت جامعه برهنه نبوده‌ایم و برهنگی برای غرب بوده/ کلاهی بر سر جمهوری اسلامی رفت که باید جامعه یکسان و یکدست شود

وقتی شما حیاء جامعه را مورد سؤال قرار می‌دهید، مردم را دعوت به اخلاق نمی‌کنید…

3 دقیقه ago

پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!

ایسنا نوشت: اهالی روستای شوراب، زیباشهر،گلشهر و مناطق اطراف تصفیه خانه فاضلاب خوی سال‌هاست نسبت…

3 ساعت ago