گیلان

میرزا کوچک چهره‌ای فرااستانی و افتخاری برای ایران است

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، سید محمد هاشمی پیش از ظهر امروز پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره یکصدمین سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی در مصلی رشت با اشاره به گواهی تاریخ درباره رشادت‌های میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد:  تاریخ ایران گواه رشادت‌های میرزا کوچک جنگلی در تاریخ است و بدخواهان و بدگویان او به گورستان تاریخ پیوستند.

وی با با بیان اینکه  استبدادستیزی و مردم داری میرزا کوچک در تاریخ کم‌نظیر است و نام این شخصیت بزرگ تاریخی ماندگار است، گفت: وزارت ارشاد مکلف است برای سال آینده و در صد و یکمین سالگرد میرزا برای یک کنگره ملی و بین‌المللی آماده شود و با تمام توان برگزارکند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تأسف از اینکه حق میرزا کوچک جنگلی ادا نشده و شایسته‌ است برای شناساندن نام بزرگ میرزا تلاش مضاعف صورت بگیرد، افزود: خداباوری، اخلاص و مردم داری میرزا کوچک راز ماندگاری نام میرزاکوچک جنگلی است.

هاشمی شخصیت میرزا را شخصیتی فرا استانی دانست و گفت: این چهره پرافتخار گیلانی افتخاری برای تمام ایران است و باید به صورت ملی به این چهره پرافتخار اندیشید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا