اردبیل

میرکاظمی: اولویت دولت سیزدهم مهار تورم است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، سیدمسعود میرکاظمی عصر امروز در در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال اظهار کرد: اولویت دولت سیزدهم مهار تورم بوده و در اولین حرکت تغییر رشد اقتصادی، جهش اقتصادی و رفع موانع در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تجربه نشان داده که هر جا تمرکز کردیم به موفقیت دست یافتیم و چنان‌چه در بحث واکسیناسیون و ورود قاطع دولت دیدیم که با تمرکز دولت و جدیت در این امر، به نتیجه رسیدیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در شهرستان خلخال با داشتن ظرفیت‌های فراوان در زمینه کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و معدنی، هیچ سرمایه‌گذاری در زمینه اقتصادی و صنایع تبدیلی و صنایع معدنی انجام نشده و راه حل این مشکلات واگذار کردن سرمایه‌گذاری‌ها به دست مردم است.

میرکاظمی بیان کرد: در دولت سابق تنها بخشی که به آن فکر نشده جهش اقتصادی و معیشت مردم بوده و علی‌رغم این که ایران کشوری توانمند است باید همه امکانات را به سمت و سوی تولید و اقتصاد ایرانی ببریم و بازنگری در تمام بخش‌ها لازم بوده که دولت این کار را شروع کرده است.

وی با استماع مشکلات مردم شهرستان خلخال از زبان حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال، سیدغنی نظری، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر و مسعود یگانه سرپرست فرمانداری خلخال گفت: سرنوشت کشور نباید به اراده دیگران گره زده شود و باید با توسعه متوازن و آمایش سرزمینی از حرکت‌های نامتعادل که باعث شود مشکلات مردم و معیشتی آنان به خطر بیفتد پرهیز کنیم و اگر این حرکت دولت قبل تکرار شود، چهار سال بعد وضعیت بدتر از این خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در کنار بخش خصوصی حمایت دولت نیز انجام خواهد شد ولی نگاه دولت در سال ۱۴۰۱ تغییر اساسی در ساختار بودجه و شکل حرکت و اداره کشور است و با همراهی نمایندگان مجلس این مشکلات حل خواهد شد.

تونل خلخال به اسالم از مشکلات اصلی مردم شهرستان خلخال است

سیدغنی نظری، رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تونل خلخال به اسالم از مشکلات اصلی مردم شهرستان خلخال بوده و به یک مطالبه مهم تبدیل شده است.

وی افزود: شهرستان خلخال در حوزه معدنی ظرفیت خوبی دارا است ولی شرکت ایمیدرو و ایدرو هیچ اقدامی در این شهرستان انجام نداده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نبود یک دستگاه تشخیصی و درمانی MRI اصلی‌ترین مشکل منطقه است و مردم مجبور هستند از دورترین روستای شهرستان خلخال فاصله ۲۲۰ کیلومتر را برای حل مشکل خود به بیمارستان امام(ره) اردبیل مراجعه کنند.

اشتغال اصلی‌ترین مشکل مردم شهرستان خلخال است

حجت‌الاسلام کریم اسدی، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه اظهار کرد: اشتغال اصلی‌ترین مشکل مردم شهرستان خلخال است و اگر مهاجرت از روستاهای شهرستان خلخال به سایر شهرهای کشور وجود دارد، علت آن عدم وجود امکانات و تبعیض است.

وی ادامه داد: شهرستان خلخال خود سرچشمه آب رودخانه قزل‌اوزن است ولی هیچ تخصیصی برای این شهرستان که روستاهای آن در کم‌آبی به ویرانه تبدیل شده‌اند، وجود ندارد.

امام جمعه خلخال به ظرفیت گردشگری شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: شهرستان خلخال بیشترین ظرفیت گردشگری را دارا است ولی نگاهی برای حل مشکل این مناطق و ایجاد زیرساخت وجود ندارد که این شایسته این نظام نیست.

انتهای پیام/۳۴۶۳/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا