سلامت

میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کرونا در استان بوشهر مناسب نیست

دکتر سعید کشمیری روز یکشنبه در گفت وگو با برگزیده های ایران افزود: بر اساس اعلام معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، بهداشت فردی مناسب، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب) در اماکن عمومی در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ آبان در کشور ۴۷.۴۳ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها با ۶۱.۴۳ درصد در آذربایجان غربی و کمترین میزان آن با ۴۰.۶۵ درصد در بوشهر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین میانگین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور، ۵۲.۴۲ درصد بوده است که در این شاخص نیز بیشترین میزان رعایت مربوط به استان خراسان شمالی با ۸۱.۳۷ درصد رعایت و کمترین میزان رعایت هم مربوط به استان بوشهر با ۴۲.۵۱ درصد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین میانگین درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور، ۴۷.۴۳ درصد اعلام شده که استان خراسان شمالی با ۷۱.۹۳ درصد بیشترین میزان رعایت و بوشهر با ۴۰.۶۵ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

وی ادامه داد: هرچند طبق اعلام سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان بوشهر در هفته جاری تغییری نداشته و همچنان ۱۰۰ درصد شهرستان‌ها در وضعیت آبی کم خطر کرونایی قرار دارند اما بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نگرانی تغییر رنگ را برای این استان به دنبال دارد.

کشمیری با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ علائمی مبنی بر افزایش ابتلا به کرونا در استان دیده نمی شود اظهار کرد: اگر امروز استان بوشهر در بهترین شرایط کرونایی در یکسال گذشته قرار دارد به این دلیل است که آلودگی وارد جامعه نشده است و اگر ویروس‌های جهش یافته اروپا وارد کشور شوند این استعداد وجود دارد که در بدترین شرایط کرونایی قرار بگیریم.

وی در باره واکسیناسیون گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۱۱ واکسن در استان بوشهر تزریق شده که از این شمار ۷۴۶هزار و ۴۲۶ واکسن تزریق شده نوبت اول و ۶۰۸هزار و ۴۸۱ واکسن تزریق شده نوبت دوم و چهار هزار و ۱۲۱ واکسن نوبت سوم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: براین اساس ۸۰ درصد یک دُز و ۷۰ درصد نیز هر ۲ دُز واکسن کرونا را در استان بوشهر دریافت کرده اند که انتظار می رود تا ۲ هفته آینده ۸۰ درصد جمعیت استان هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت و به ایمنی لازم برسند.

وی تاکید کرد: تزریق واکسن جای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را نمی‌گیرد و مانع ابتلا نیز نمی‌شود بلکه از ابتلای شدید و به نوعی مرگ گرفته می‌شود.

کشمیری گفت: با بستری ۲۲ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته شمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در این استان به ۶۴ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از این شمار هفت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که سه نفر آنان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارند.

کشمیری یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۸هزار و ۷۱۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۲هزار و ۱۸ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا