اجتماعی

میزان فروش محصولات پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌ها به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید

میزان فروش محصولات پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌ها به ۱۷۰۰ میلیارد تومان رسید

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، دکتر محمدصادق خیاطیان؛ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از ۶ شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد. خیاطیان در این بازدید، با محصولات این شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شده و در جریان دستاورد‌های فناورانه این شرکت‌ها قرار گرفت.

نخستین شرکت دانش‌بنیانی که رئیس صندوق نوآوری از آن بازدید کرد، «نیکا کمپرسور» بود که شیر‌های SUCTION-DISCHARGE (مکش و تخلیه)، کمپرسور‌های رفت و برگشتی و کوپلینگ T-series را طراحی و تولید می‌کند.

دومین شرکت دانش‌بنیان نیز «آوا یکتا سامانه نوین» بود که ویلچر سبک وزن الیاف کربن (ویلچر اکتیو الیاف کربن کربوران)، مقاطع کامپوزیتی توخالی ساخته شده با الیاف کربن را تولید می‌کند.

«پرنیان گستر پرتو سنج» نیز سومین شرکت دانش‌بنیانی بود که رئیس صندوق نوآوری در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت. این شرکت دانش‌بنیان در تولید دستگاه لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت فعال است. همچنین سه شرکت نیز در حوزه دفاعی مشغول فعالیت هستند.

تمرکز صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره جدید بر توسعه “گرنت”

هم‌اکنون ۱۸۰ هسته و واحد فناور در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور دارند که ۱۰۰ واحد از آن‌ها، شرکت دانش‌بنیان هستند و از این تعداد، ۶۰ شرکت دانش‌بنیان موفق به صادرات محصولات خود شده و در بازار‌های مهم بین‌المللی از جمله بازار‌های اروپای غربی حضور پیدا کرده‌اند. تنها در سال گذشته، میزان فروش این شرکت‌های دانش‌بنیان به هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، نخستین پارک بین‌المللی کشور است که از سال گذشته آغاز به کار کرده است. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران دارای هفت پژوهشکده (برق و فناوری اطلاعات؛ زیست‌فناوری؛ فناوری‌های شیمیایی؛ کشاورزی؛ مواد پیشرفته و انرژی‌های نو؛ مکانیک؛ مطالعات فناوری‌های نوین) است که شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری، در همسویی و هم‌افزایی با این پژوهشکده‌ها به فعالیت می‌پردازند.

صندوق پژوهش و فناوری فناوری‌های پیشرفته صنعتی نیز به عنوان رکن تأمین مالی، در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران حضور دارد. صندوق نوآوری و شکوفایی تاکنون به میزان ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب خط اعتباری به این صندوق‌ها اعطا کرده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا