کرمان

میزان مصرف آب در کشاورزی کشور ۷۰ درصد است

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، فریبرز عباسی در کرمان اظهار داشت: برخلاف آنچه در سالیان اخیر وزارت نیرو مطرح می‌کند میزان مصرف آب در کشاورزی کشور ۷۰ درصد است اما وزارت نیرو این رقم را ۹۰ درصد عنوان می‌کند، اطلاعات این موضوع را که حاصل مشاهدات میدانی و تحقیق کامل است به‌زودی در اختیار همه روسای جهاد کشاورزی استان‌ها قرار می‌دهیم تا اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به رتبه نخست استان کرمان در آبیاری قطره‌ای زیرسطحی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شده موضوع کم آبیاری محصولات بوده که به طور مثال اگر محصول پسته با ۱۳ هزار متر مکعب آب باید آبیاری می‌شد در این روش ۷ هزار متر مکعب آب مصرف می‌کند.

عباسی خواستار تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز کشاورزی شد و افزود: در صورتی که سازمان نظام مهندسی کرمان برای نظارت بر عمکلرد حوزه آبیاری و آموزش در این بخش نیاز به یک درصد اعتبار کمک‌های بلاعوض داشته باشد مشکلی نداریم.

محسن کمال‌الدینی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز از تلاش برای اشتغال فارغ‌التحصیلان با افزایش ضریب نفوذ دانش و مهندسی کردن فرایند تولید خبر داد و گفت: با توجه به نظارت حاکمیتی جهاد کشاورزی بر نظام مهندسی، اما تاکنون هیچ یکی از وزرای جهاد کشاورزی در برنامه‌هایشان به اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره‌ای نداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۵هزار فارغ‌التحصیل عضو سازمان هستند، افزود: نظام مهندسی در واقع بازوی توانمند اجرایی برای سازمان‌های جهاد کشاورزی است و در حوزه مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیلان بسیارخوب عمل کرده است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا