کرمان

میزبانی کرمان از خانواده شهدای گمنام بعد از سه دهه فراق/هویت یک شهید کرمانی هم شناسایی شد

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمود مهدوی امروز در نشست خبری با بیان اینکه در ایام فاطمیه اول میزبان شهدای گمنام در سطح استان کرمان خواهیم بود، اظهار داشت: ۲۹۶ شهید گمنام در سطح استان داریم که با شناسایی سه نفر از این شهدا تغییر حاصل می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از سال ۸۰ به بعد  روش شناسایی، تشیع و تدفین شهدای گمنام سازماندهی شده است، افزود: ۳۰ شهید گمنام در سطح کشور شناسایی شدند که از این تعداد سه شهید شناسایی شده در سطح استان کرمان دفن شده‌اند.

مهدوی گفت: شهید مهدی تحویلیان فرزند غلامرضا متولد ۱۳۴۳ از صفهان، رسته  اعزامی این شهید ارتش و در تک دشمن در سال ۶۷ شهید شده که در زمان شهادت ۲۵ سال سن داشته و سال ۱۳۸۷ به عنوان شهید گمنام در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان دفن شده است.

وی ابراز داشت: این هفته خانواده شهید به کرمان سفر خواهند کرد و مورد استقبال مسئولین استانی و شهرستان رفسنجان قرار خواهند گرفت و بر سر مزار فرزندشان حضور خواهند یافت و در مراسمی که شهرستان رفسنجان تدارک دیده شده، شرکت خواهند کرد.

مهدوی افزود: دومین شهید شناسایی شده محمد بدیهی فرزند حبیب‌الله متولد سال ۱۳۵۰ در شهرستان کاشان استان اصفهان، در تک دشمن در منطقه فاو در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده و در زمان شهادت ۱۷ سال داشته و در منطقه زهکلوت رودبار جنوب در کنار دو شهید گمنام دیگر در سال ۱۳۹۵ دفن شده است و این هفته میزبان خانواده شهید خواهیم بود و بر سر مزار فرزند خود حضور خواهند یافت.

وی ادامه داد: عبدالکریم ابدال‌زاده فرزند غلامعلی متولد ۱۳۴۳ در شهرستان دزفول استان خوزستان، در عملیات والفجر مقدماتی در سال ۱۳۶۱ شهید شده و در زمان شهادت ۱۸ سال سن داشته و مزار این شهید در بخش هنزاء شهرستان رابر در کنار یک شهید گمنام دیگر در سال ۱۳۹۵ دفن شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان داشت: یک شهید گمنام در استان چهار محال و بختیاری شناسایی شده که مربوط به شهر کرمان است که به‌زودی اطلاعات دقیق‌تری اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا