اخبار روز

میقاتی: لبنان تحمل بحران طولانی مدت را ندارد/ رئیس‌جمهور باید زودتر انتخاب شود

میقاتی: لبنان تحمل بحران طولانی مدت را ندارد/ رئیس‌جمهور باید زودتر انتخاب شود

نجیب میقاتی روز یکشنبه در سخنانی تصریح کرد: بر شهروندان لبنانی پوشیده نیست که بحران کنونی در یک لحظه بوجود نیامده است بلکه حاصل تراکم مشکلات در طول سال های گذشته است.

وی اضافه کرد: من همواره و پیش از رسیدن به نخست وزیری نیز تاکید کرده‌ام که اقداماتی که در حال انجام است، موضعی است و وضعیت بحرانی لبنان در آستانه انفجار قرار دارد و باید تا پیش از رسیدن به نقطه بدون بازگشت، اصلاحات بنیادین آغاز شود.

به گزارش روسیا الیوم، میقاتی گفت: تسریع در انتخاب رئیس جمهوری به لبنان این فرصت را می دهد که اصلاحات لازم را نیز همزمان آغاز کند و اوضاع کشور رو به بهبودی برود.

وی تصریح کرد: دولت نمی تواند مسئولیت فقدان ریاست جمهوری را برعهده بگیرد اما این دولت برغم همه انتقادها و اعتراض هایی که به آن از سوی جریان های مختلف از جمله تیم میشل عون رئیس جمهوری سابق و جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد می‌شود، به تشکیل جلسات خود ادامه می دهد.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت: مواضع سیاسی مخالف یک حق است ولی مرزهای اعتراض باید مصلحت لبنان و اولویت، پیشبرد امور ملت و خواسته های آن ها باشد.

میقاتی افزود: کسانی که به اقدامات دولت، اعتراض و انتقاد دارند باید به صورت جدی برای انتخاب رئیس جمهوری جدید در سریع ترین زمان تلاش کنند تا همه این مشکلات از بین برود.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ما از ابتدا، خطرناک بودن اوضاع را می دانستیم، اقدامات لازم را برای مذاکره با صندوق بین المللی پول انجام دادیم زیرا این تنها منبع مالی پیش روی لبنان است.

میقاتی اضافه کرد: تاخیر در انجام اصلاحات موردنظر صندوق بین المللی به سود لبنان نیست و هرچه سریعتر این اصلاحات را انجام دهیم تا از فروپاشی و رسیدن اوضاع به لبه پرتگاه جلوگیری کنیم.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا