کرمان

ناامنی مفسدان، عدالت را در جامعه گسترش می‌دهد/جریان انقلابی و حزب‌اللهی اخلاق را رعایت کنند

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: مناسبت‌های این روز که همه مبارزه با استکبار است و ریشه همه این حوادث به استکبار برمی‌گردد، استکباری که هیچ‌وقت با جبهه توحید بین آنها جنگ تمام‌شدنی نیست. جنگ بی‌امان و به‌صورت جدی در همه عرصه‌ها وجود داشته از ابتدا تا امروز ‌و آینده با جبهه استکبار درگیر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه جبهه الهی در مقابل استکبار همیشه صف آرایی می‌کند و این همیشگی است، افزود: ۱۳ آبان تبلور اراده ملتی است که به‌صورت مردانه در مقابل استکبار می‌ایستد و پرچم‌دار بوده و هست.

وی با بیان اینکه رهبری انقلاب در سخنان روز ولادت نبی مکرم اسلام، فرازهای سرنوشت‌سازی برای جهان اسلام و کشور ما داشتند، افزود: اولین بحث که رهبری به آن توجه دادند همه نخبگان جهان اسلام را عبارت از جامعیت اسلام بود.

علیدادی‌سلیمانی عنوان کرد: اسلام دین جامع است برای دنیا و همه چیزهایی که بشر نیاز دارد از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و در همه موضوعاتی که نیاز ما هست، کتاب و سنت به صورت کامل همه این موضوعات را هم ریشه‌ها و هم مصادیق را مطرح کرده و هیج حا سردرگمی ندارد.

وی ادامه داد: تمدن نوین اسلامی را باید این دین به وجود بیاورد که در نگاه رهبری بخواهد اتفاق بیفتد همه کسانی که در سایه اسلام هستند باید در این تمدن حضور یابند و باید بیایند و سنی و شیعه ندارد؛ همه این رسالت را به دوش بکشند تا فرمایشات پیامبر که جهانی است را عملی کنند.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه همدلی، هماهنگی و هم‌جهتی همه بلاد اسلامی نیاز است و باید بسیج شوند این تمدن شکل بگیرد، بیان داشت: وحدت در جهان اسلام از ضروریات است تا تمدن پیشرو و پویای اسلامی شکل بگیرد و خودش را نشان دهد.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه صفت نبوی توسط رهبری اشاره شد که در زندگی ما مهم است؛ البته برخی‌ بیشتر مورد خطاب هستند، گفت: صبر و حوصله و متانت و بردباری است که اسلام را پیش می‌برد و پیامبر اینگونه اسلام را پیش برد و این صبر نبوی که در تمام بخش‌های زندگی نبوی جلوه داشت را باید الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه نکته دوم عدل است که شاه‌بیت یک زندگی همراه با آرامش است، تصریح کرد: برای آرامش باید زندگی بر محور عدالت تنظیم شود هم خودمان و هم در زمان قدرت باید آن را در راستای عدل به کار بگیریم و مخاطب این بیشتر کسانی هستند که در موقعیت‌های اجتماعی بالا هستند.

علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: باید عدالت در همه رده‌های جامعه طوری به وسیله مسؤولان اجرا شود که همه طبقات و قشرهای ضعیف و … عدالت را حس کنند بخصوص در معیشت  و اقتصاد و برای بسط عدالت در جامعه باید با فساد مبارزه کرد و فاسد باید همیشه دلهره داشته باشد و احساس ناامنی کند آن وقت در جامعه عدالت گسترش می‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه بسط عدالت در بسیج کردن امکانات در مکان‌های محروم و مردم مستضعف است، گفت: در جامعه اسلامی نباید منطقه محروم و مستضعف باشد و باید عدالت فراگیر باشد.

وی با بیان اینکه صفت سوم اخلاق است هرچه انسان خودش را متدین‌تر می‌داند باید  اخلاق قوی‌تر داشته باشد، اظهار داشت: مدعی انقلابی باید اخلاق بهتری داشته باشد و با موازین دینی همراه باشد، الزاماتی دارند حزب‌الله که اولین آن اخلاق نبوی و علوی است که باید رعایت شود و مراقب زبان خود باشیم.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه مطبوعات و رسانه‌ها باید اخلاق‌محور باشند،خاطرنشان کرد: در فضای مجازی با کمال تاسف مطالبی نوشته می‌شود که با واقعیات خیلی فاصله دارد، اما جریان انقلابی و حزب‌اللهی باید اخلاق را رعایت کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا