مناطق آزاد

ناجیان غریق قشم جان ۹ نفر را نجات دادند/گول ظاهر آرام دریا را نخورید

ناجیان غریق قشم جان ۹ نفر را نجات دادند/گول ظاهر آرام دریا را نخورید

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، حجت الاسلام سعید آخوندی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: فعالیت ۲۰ نیروی نجات غریق که از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ در سواحل قشم مستقر شدند موجب پیشگیری از غرق شدن ۹ میهمان و گردشگر در آب های ساحلی این جزیره شد.

وی با هشدار به افرادی که نسبت به خطر دریا آگاهی لازم ندارند، افزود: تابلوهای هشداری با هدف پیشگیری از ورود افراد به سواحل خطرآفرین نصب شده و انتظار داریم افرادی که قصد شنا در سواحل قشم را دارند با هدف حفظ جان خود، حتما به این علائم توجه کنند.

به گفته قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، از مجموع ۹ نفر نجات یافته در سواحل قشم، سهم بانوان ۴ نفر و سهم آقایان که سه نفرشان نوجوان بودند هم به عدد ۵ رسیده است.

وی یادآور شد: عملیات نجات این افراد در سواحل ناز، هامون، زیتون، سینما دریا و آفتاب۲ با حضور به موقع ناجیان غریق ستاد اجرایی خدمات سفر قشم انجام شد.

آخوندی گفت: یکی از نیروهای نجات غریق در زمان عملیات و کمک به نجات جان یکی از غرق شدگان در آب های ساحل آفتاب ۲، بر اثر برخورد با صخره از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید گول ظاهر آب های آرام دریا را بخورند گفت: شناگران از خطر آبزیانی همانند عروس دریایی، سفره ماهی ها و توتیای دریایی در سواحل قشم هم نباید غافل شوند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس همه ساله در ایام تعطیلات پایان سال و نوروزی میزبان انبوه گردشگران از نقاط مختلف ایران و چند کشور خارجی است و این روزها در جای جای جزیره زیبای قشم حضور سبز گردشگران مشاهده می شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا